خبرگزاری کار ایران

برگزاری انتخابات فدرال در ۲۴ سپتامبر

انتخابات فدرال در آلمان قرار است تا در ماه سپتامبر برگزار شده و صدراعظم این کشور برای چهارمین بار نامزد خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، انتخابات فدرال آلمان قرار است در روز ۲۴ سپتامبر در این کشور برگزار شود. «آنگلا مرکل»‌ صدراعظم آلمان نیز برای چهارمین بار در این رقابت‌ها نامزد خواهد شد.  

«استفان سیبرت» سخنگوی دولت در حساب توئیتری خود نوشت که کابینه، پیشنهاد این تاریخ را به رئیس‌جمهوری داده است. رئیس‌جمهوری در این زمینه تصمیم نهایی را خواهد گرفت اما وی مخالفتی با پیشنهاد دولت ندارد.

مرکل به دلیل سیاست‌هایش در قبال مهاجران و پذیرش بیش از یک میلیون مهاجر از خاورمیانه، آفریقا و دیگر نقاط جهان در دو سال گذشته، با انتقادهایی روبه‌رو شده است.

نگرانی‌ها در رابطه با امنیت و ادغام مهاجران و شهروندان آلمان، محبوبیت مرکل را کاهش داده است و منجر به ظهور حزب «آلترناتیوی برای آلمان»‌ شده است. انتظار می‌رود که این حزب در انتخابات آرای کافی برای حضور در پارلمان این کشور را کسب کند.

نظرسنجی انجام گرفته از سوی «فورسا» برای مجله استرن آلمان، که روز چهارشنبه منتشر شده، احزب محافظه‌کار – حزب دموکرات مسیحی و اتحاد سوسیال مسیحی و همچنین احزاب باواریایی مرتبط – را با ۳۸ درصد آرا، یک درصد بالاتر نشان داده است.

حزب سوسیال دموکرات، یکی از احزاب کوچک مشارکت کننده در ائتلاف حاکم، نیز توانسته است با یک درصد رشد، ۲۱ درصد از آرا را به خود اختصاص دهد، در حالی که حزب «آلترناتیوی برای آلمان» با یک درصد کاهش، به ۱۱ درصد از آرا دست یافته است.

نظرسنجی منتشره در اوایل ماه جاری نشانگر آن بود که سیاست‌های پناه‌جویان بزرگترین چالش رای‌دهندگان در این انتخابات است.  

کد خبر : ۴۴۹۴۷۳