خبرگزاری کار ایران

بازتاب نشست خبری روحانی در «المنار»

شبکه تلویزیونی المنار در تارنمای خبری خود با پوشش نهمین نشست رسانه‌ای رئیس جمهوری ایران به نقل از وی گزارش داد مذاکرات هسته‌ای باعث رفع تحریم‌های هسته‌ای وضع شده علیه ایران شده است.

به گزارش ایلنا به نقل المنار، این رسانه عربی زبان لبنان طی خبری که در آن به پوشش نهمین نشست خبری «حسن روحانی» پرداخته بود، به نقل از وی گزارش داد که مذاکرات و توافق هسته‌ای منجر به رفع تحریم‌های هسته‌ای وضع شده علیه ایران شده است که در نتیجه آن دولت تاکنون ۷۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است.

این رسانه لبنانی گزارش داد که روحانی در نشست خبری که به مناسب سالگرد اجرایی شدن توافق هسته‌ای میان ایران و کشورهای ۵+۱ ترتیب داده شده بود، با تسلیت درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و تقدیر از حضور گسترده ملت ایران در مراسم خاکسپاری و وداع با این شخصیت بزرگ انقلاب، افزود که اکنون این وظیفه ماست که راه مرحوم هاشمی رفسنجانی را ادامه دهیم.

المنار به نقل از روحانی اضافه کرد: ایران موفق به رشد اقتصادی بالای پنج درصد شده است و پس از توافق هسته‌ای توانسته ایم ۷۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم.

تاکید روحانی بر محفوظ بودن حق غنی‌سازی اورانیوم، پیشرفت در صنعت هسته‌ای برای ایران و همچنین تاکید وی بر لزوم پایبندی آمریکا به برجام از دیگر عناوینی بود که المنار به پوشش آن از نشست خبری رئیس‌جمهور پرداخت.

این رسانه پر مخاطب لبنانی در ادامه به نقل از روحانی گزارش داد که کنار گذاشتن ایران از معادلات بین‌المللی، باعث زیان تمام کشورهای دنیا خواهد شد.

 

 

کد خبر : ۴۴۹۱۴۲