خبرگزاری کار ایران

غرق شدن قایق پناهجویان با ۱۸۴ سرنشین در دریای مدیترانه

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و سازمان بین‌المللی از غرق شدن یک قایق در آب‌های ساحلی لیبی، که حامل ۱۸۴ پناهجو بود، خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان و سازمان بین‌المللی مهاجرت، امروز- سه‌شنبه- از حادثه غرق شدن یک قایق در آب‌های ساحلی لیبی خبر دادند و اعلام کردند در جریان این حادثه، که روز شنبه روی داد، چهار تن کشته و حدود ۱۸۰ تن دیگر ناپدید شدند.

این نهادهای بین‌المللی با استناد به گفته‌های ۴ تن از بازماندگان این قایق غرق شده، تصریح کردند، یک قایق چوبی دو‌طبقه، که حامل ۱۸۴ مهاجر اهل منطقه شاخ آفریقا بود، روز جمعه لیبی را ترک کرد ولی پس از طی حدود پنج ساعت، موتور این قایق دچار مشکل شد و قایق به تدریج غرق شد و مسافران نیز در دریا غرق شدند.

طبق این گزارش، یک کشتی فرانسوی که در چارچوب عملیات آژانس مدیریت همکاری عملیاتی در­ مرزهای اروپا فعالیت می‌کند، این چهار نفر را در فاصله ۳۰ تا ۴۰ مایلی سواحل لیبی در دریای مدیترانه نجات دادند و آنها را به یک کشتی نروژی متعلق به فرونتکس منتقل کردند.

طبق اعلام کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، در سال ۲۰۱۶ بیش از پنج هزار پناهجو در دریای مدیترانه کشته یا ناپدید شده‌اند.

کد خبر : ۴۴۸۹۷۰