خبرگزاری کار ایران

سفیر سابق پیونگ‌یانک در لندن:

شمار دیپلمات‌های کره‌شمالی که خواستار پناهندگی هستند، در حال افزایش است

سفیر سابق کره‌شمالی در لندن که به کره‌جنوبی پناهنده شده است، از افزایش شمار دیپلمات‌های این کشور که خواستار پناهندگی هستند، خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «تایی یونگ هو» سفیر سابق پیونگ‌یانگ در لندن امروز – سه‌شنبه – گفت که شمار دیپلمات‌های رده‌بالایی که در انتظار پناهنده شدن به کره‌جنوبی و ترک پست‌هایشان هستند، رو به افزایش است.

وی در ماه آگوست سال گذشته به کره‌جنوبی پناهنده شده و از دسامبر سال ۲۰۱۶ با رسانه‌های محلی مصاحبه کرده، در برنامه‌های تلویزیونی مختلفی حضور یافته و در رابطه با پناهندگی خود  به سئول و زندگی‌اش به عنوان سفیر کره‌شمالی سخن می‌گوید.

تایی گفت: «‌شمار بالایی از دیپلمات‌های کره‌شمالی اخیرا به کره‌جنوبی آمده‌اند.»

وی که در ساختمان پارلمان کره‌جنوبی سخن می‌گفت، همچنین افزود: «‌من تنها دیپلمات اروپایی نیستم که پناهنده‌ شده است. افراد بیشتری نیز در انتظار این اقدام هستند.»‌

تایی که ۵۴ سال سن دارد، به طور رسمی عدم رضایتمندی خود از نحوه اداره کشور توسط «کیم جونگ اون»‌ رهبر کره‌شمالی را عامل جدایی‌ خود از این کشور اعلام کرده است. البته دو فرزند دانشگاهی و همسر وی که در لندن بودند قرار است به این کشور بازگردند.

وی بلندپایه‌ترین مقام رسمی کره‌شمالی است که از زمان پناهندگی «هوانگ جانگ یوپ» متفکر ایدوئولوژی دولت کره‌شمالی، اعلام پناهندگی کرده است.

تایی افزود: «‌از همه پناهندگان بلند‌پایه من تنها کسی هستم که با رسانه‌ها سخن گفته‌ام.»

 

 

کد خبر : ۴۴۸۷۴۹