خبرگزاری کار ایران

مقام‌های ونزوئلا:

اوباما با جایزه صلح نوبل خود، جنگ را به گوشه و کنار جهان برد

رئیس‌جمهوری ونزوئلا هم‌زمان با برگزاری رزمایش سراسری ضد امپریالیستی در این کشور، همتای آمریکایی خود را به تلاش برای گسترش جنگ متهم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری ونزوئلا با تاکید بر این‌که نیروهای این کشور آمادگی دفاع کامل از سرزمین‌ خود را دارند، «باراک اوباما» همتای آمریکایی خود را به جنگ‌افروزی متهم کرد.

مادورو در ارتباط با رزمایش‌های ضد امپریالیستی که در این کشور برگزار می‌شود، گفت:«‌ ما آماده دفاع از متر به متر، محله به محله و خیابان به خیابان سرزمین خود هستیم.»

نیروهای مسلح ونزوئلا جمعه گذشته رزمایش‌های نظامی «ضد امپریالیستی» خود آغاز کردند. این رزمایش‌ها با هدف آماده کردن کشور برای دفاع از خود در صورت اشغال احتمالی انجام می‌گیرد.

تمرین‌های نظامی ونزوئلا در سراسر این کشور آمریکای جنوبی روی زمین، دریا و هوا و با حضور ۷۶ هزار سرباز و حدود نیم‌میلیون شهروند این کشور انجام می‌گیرد. این رزمایش‌ها شامل شرکت نیروهای دفاع شهری و حمایت از پالایشگاه‌های نفتی ساحلی می‌شود.

بر اساس اعلام «ولادیمیر پادرینو لوپز» وزیر دفاع ونزوئلا، این رزمایش‌ها با سلاح‌های پیشرفته در سطح بین‌المللی و حمایت گسترده مردمی از جنبش‌های اجتماعی انجام می‌شود. در روز شنبه، هزاران نفر از شهروندان ونزوئلا با راه‌پیمایی در کاراکاس پایتخت این کشور، حمایت خود را از این اقدام‌ها در سطح ملی با نظارت رئیس‌جمهوری ونزوئلا اعلام کردند.

این دولت سوسیالیستی آمریکا را به اقدام برای براندازی حکومت خود متهم کرده است.  

«دیوسدادو کابیو» عضو مجمع ملی ونزوئلا به نیروهای ارتشی که در یک پایگاه نظامی در کاراکاس گرد‌ آمده بودند گفت:«‌ما از اینجا به امپریالیست‌های آمریکایی هشدار می‌دهیم که ما تهدیدی برای آن‌ها هستیم چرا که به دنبال صلح بوده و کشوری انقلابی و سوسیالیست هستیم.»

وی افزود:«‌ اوباما، تو با جایزه صلح نوبل‌ات، جنگ را به گوشه و کنار جهان به ارمغان بردی.»

 

 

 

کد خبر : ۴۴۸۴۱۵