خبرگزاری کار ایران

بازداشت مظنونان به ارتباط با داعش در اسپانیا و مجارستان

نیروهای پلیس اسپانیا و مجارستان شماری از مظنونان ارتباط با داعش را در عملیات جداگانه‌ای بازداشت کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، پنج نفر مظنون به ارتباط با عناصر داعش در عملیات جداگانه در اسپانیا و مجارستان به همراه سلاح‌هایی که در کنار آنها یافت شده، بازداشت شدند.

وزارت کشور اسپانیا اعلام کرد که پلیس یک فرد مراکشی با اسناد هویت هلندی را در شهر فیگوراس در شمال غربی این کشور به اتهام عضویت در داعش و بازگشت از طریق مرز‌های ترکیه بازداشت کرده است. در بیانیه این وزارتخانه آمده است که مقام‌ها در حال تحقیق در این زمینه هستند که آیا بازگشت وی «‌با انگیزه‌های اقدام‌های تروریستی در اروپا»‌همراه بوده یا نه.

وزارت کشور اسپانیا همچنین اعلام کرد که پلیس توانسته‌است به کمک مقام‌های هلندی و سرویس‌های اطلاعاتی کشور‌های دیگر مکان این فرد را شناسایی کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: «‌محققان در حال حاضر در تلاشند تا میزان بنیادگرایی و ارتباطات احتمالی وی در اروپا و فعالیت‌هایی که وی برای داعش داشته و اهدافش از زمان ورود به اسپانیا را مشخص کنند.»

در عملیات جداگانه‌ای، پلیس دو فرد اسپانیایی که بخشی از گروهی بودند که «‌توانسته‌اند به سطح بالایی از فعالیت‌های تروریستی دست‌یابند»‌ را بازداشت کرده‌ است.

وزارت کشور اسپانیا اعلام کرده است که این گروه «کاملا با استراتژی‌های گروه تروریستی داعش تطابق داشته است.» پلیس همچنین یک اسلحه و سه چاقو را در جریان عملیات جست‌و‌جو از شش خانه یافته و توقیف کرده است. این عملیات در شهر کوتا در منطقه مرزی اسپانیا و مراکش و دریای مدیترانه انجام گرفته است.

در همین حال نیز مقام‌های مجارستانی اعلام کردند که دو زن جوان فرانسوی و بلژیکی را که متهم به رفتن به سوریه هستند، بازداشت کردند. فرد بلژیکی ۱۸ ساله و فرد فرانسوی ۱۹ ساله بوده و در تلاش بودند تا از طریق این کشور به صربستان بروند. زنی که نامش نیز فاش نشده از طریق وین و با اتوبوس به صوفیه می‌رفت تا از آنجا به سوریه رفته و به داعش بپیوندد.

 

 

کد خبر : ۴۴۷۸۹۶