خبرگزاری کار ایران

پیام توییتری دونالد ترامپ:

با روسیه کاری نداشتم

رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا در توییتی اعلام کرد که روسیه هرگز علیه وی اعمال فشار نکرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ» در توییتر خود نوشت که روسیه هرگز تلاش نکرده است علیه وی از اهرم فشار استفاده کند.

وی همچنین تاکید کرد: «با روسیه کاری نداشتم».

در همین حال، دولت روسیه گزارش‌ها در مورد در اختیار داشتن اطلاعاتی قابل بهره‌برداری علیه رئیس جمهور منتخب آمریکا را رد کرده و هدف از انتشار چنین گزارش‌هایی را تلاش برای متشنج کردن روابط بین دو کشور خواند

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، بر اساس گزارش‌های تایید نشده که در رسانه‌های آمریکایی منتشر شده، دستگاه‌های اطلاعاتی روسیه، ویدئوهایی از «دونالد ترامپی و روسپیان و همچنین اطلاعاتی منفی درباره منافع مالی و کسب و کارش به دست آورده‌اند.

دونالد ترامپ گزارش‌های منتشر شده را محکوم کرده و آن‌ها را «کاملا جعلی» خوانده است.

سخنگوی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه به خبرگزاری آسوشیتدپرش گفته است که چنین گزارش‌هایی با هدف آسیب زدن به روابط بین روسیه و آمریکا منتشر می‌شوند.

«دیمیتری پسکوف» گفت که انتشار این گزارش‌ها نه تنها در جهت تخریب منافع دو کشور است، بلکه منافع جامعه جهانی را نیز به خطر می‌اندازد و باعث می‌شود که دو کشور به جای برقراری روابط سازنده به سوی رویارویی کامل بروند.

سازمان های اطلاعاتی آمریکا این اطلاعات را در اختیار ترامپ و همچنین «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری فعلی گذاشته‌اند و می‌گوینداین اطلاعات مستقلا قابل تایید نیست اما منابع آن موثق است.

ترامپ قرار است امروز –چهارشنبه- در یک کنفرانس خبری شرکت کند که ۹ روز پیش از شروع دوران ریاست جمهوری اوست.

وی در هفته‌های اخیر تحت فشار بوده تا یافته‌های دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا را که می‌گویند روسیه عامل هک ای‌میل‌های حزب دموکرات در طول مبارزات انتخاباتی بوده است، بپذیرد.

آنها می‌گویند که کرملین مستقیم دستور عملیات سایبری را داده بود تا به نفع ترامپ و علیه «هیلاری کلینتون» کاندیدای دموکرات‌ها در انتخابات نفوذ کند.

اما او تاکنون صراحتا بر نتیجه‌گیری این سازمان‌ها مهر تایید نزده است.

به علاوه او کسانی را که مخالف «روابط خوب» با روسیه هستند، «ابله» خوانده است.

روسیه هرگونه دخالت در امور داخلی آمریکا از طریق حملات سایبری را رد می‌کند.

 

 

کد خبر : ۴۴۷۱۲۸