خبرگزاری کار ایران

مسئول امور امنیتی در کابینه انگلیس:

داعش می‌تواند به انگلیس حمله شیمیایی کند

یک مقام امنیتی در انگلیس در مورد احتمال تلاش گروه تروریستی داعش برای حمله شمیایی به این کشور، هشدار داده است.

به گزارش ایلنا، «بن والاس» مسئول امور امنیتی در کابینه انگلیس در مورد احتمال تلاش داعش برای حمله شمیایی به این کشور هشدار داده است.

بن والاس گفت که گرچه هنوز توطئه مشخصی در این مورد شناسایی نشده، اما به هر حال هدف داعش کشتار جمعی است.

والاس در مصاحبه با هفته‌نامه «ساندی‌تایمز»، تلاش داعش برای استفاده از گازهای سمی در عراق و سوریه را یادآوری کرد و گفت که «آنها هیچگونه مشکل اخلاقی در مورد استفاده از سلاح‌های شیمیایی ندارند ... و اگر بتوانند، در این کشور (انگلیس) هم حتما استفاده خواهند کرد.»

او همچنین به گزارش یوروپل (پلیس اتحادیه اروپا) اشاره کرد که از وجود شواهدی مبنی بر علاقه‌مندی داعش به استفاده از سلاح‌های شیمیایی یا میکروبی در اروپا حکایت دارد.

والاس گفت: «آرزو و هدف داعش، بدون تردید کشتار گروهی است. آنها می‌خواهند تا جایی که می‌توانند عده بیشتری را وحشت‌زده کنند و به عده بیشتری هم آسیب برسانند.»

او افزود که مقام‌های مراکش، در جریان یورشی که در ماه فوریه به یک هسته مخفی داعش داشتند، موادی را کشف و ضبط کرده‌اند که برای ساخت بمب یا یک «عامل سمی مرگبار» قابل استفاده بوده است.

والاس همچنین در مورد «دشمنی داخلی» هشدار داد و گفت که گروه‌های تروریستی، روسیه و عاملان حملات سایبری سعی دارند در داخل دولت، ارتش و شرکت‌های تجاری عمده، «خائن‌هایی» را نفوذ دهند.

این مقام امنیتی انگلیس اضافه کرد که «تهدید از جانب عوامل به اصطلاح خودی، واقعی است و همین الان که صحبت می‌کنیم عده‌ای سعی دارند همین کار را بکنند.»

ماه پیش رئیس سازمان اطلاعات مخفی بریتانیا (ام‌آی۶) در مورد بی‌سابقه بودن ابعاد تهدیدهای تروریستی علیه انگلیس هشدار داد.

کد خبر : ۴۴۴۰۲۷