خبرگزاری کار ایران

واکنش وزارت کشور بحرین به حمله نیروهای امنیتی به منزل شیخ عیسی قاسم

وزارت کشور بحرین در اولین واکنش به حمله نیروهای امنیتی به منزل رهبر شیعیان این کشور، آن را اقدامی برای بازداشت افراد تحت تعقیب که باید با دستور قضایی بازداشت شوند، خواند.

به گزارش ایلنا به نقل از المنار، وزارت کشور بحرین در صفحه توییتر خود به نقل از رئیس پلیس منطقه «الشمالیه» نوشت که این اقدام با دستور مقام‌های قضایی بحرین و برای بازداشت افراد تحت تعقیب در برخی از روستا‌ها و همچنین بازرسی از منازل این افراد به منظور حفظ امنیت و آرامش انجام شده است.

نیروهای امنیتی بحرین امروز -چهارشنبه- حمله گسترده‌ای به منطقه «الدراز» و منزل شیخ عیسی صورت دادند.

برخی از جوانان بحرینی نیز با برپایی تظاهرات و به آتش کشیدن لاستیک خودرو در خیابان‌های شهرک «سار» به حمله نیروهای آل خلیفه واکنش نشان دادند.

همچنین نیروهای امنیتی پس از عقب‌نشینی از منزل شیخ عیسی قاسم در منطقه «بنی‌جمره» با خودروهای زرهی خود موضع گرفته‌اند.

در اقدامی دیگر، نیروهای آل خلیفه با قراردادن سیم‌های خاردار و تپه‌های شنی در ورودی‌های خیابان‌ اصلی منطقه الدراز حلقه محاصره این منطقه را تنگ‌تر کرده‌اند. همچنین نیروهای دولتی مانع از ورود آب شرب به فروشگاه‌های این منطقه می‌شوند.

منطقه الدراز از ۲۱ ژوئن و به دنبال لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم و همچنین تشکیل زنجیره انسانی حامیان این مرجع دینی در اطراف منزل وی برای جلوگیری از بازداشت این روحانی بحرینی، صحنه درگیری بین نیروهای دولتی و مردم بوده است.

این منطقه کاملا در محاصره خودرو‌های زرهی نیروهای امنیتی رژیم آل‌خلیفه قرار دارد.

 

کد خبر : ۴۴۰۲۱۵