خبرگزاری کار ایران

آنگلا مرکل:

شواهد نشان می‌دهد حادثه برلین، تروریستی بوده است

صدراعظم آلمان گفته است که به نظر می‌رسد راننده کامیونی که شب گذشته به یک بازار کریسمس حمله کرد، از پناهجویان خارجی باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، «آنگلا مرکل» گفت: «هنوز از بسیاری از جنبه‌های این واقعه آگاهی کامل و قطعی نداریم اما از شواهد بر می‌آید که این یک حمله تروریستی بوده است.»

مرکل افزود: «می‌دانم که اگر تایید شود که فردی که این عمل را مرتکب شده کسی بوده که از ما حمایت و پناه خواسته بود، درک آن برای همه ما دشوار خواهد بود.»

پیش‌تر، پلیس آلمان اعلام کرده بود که حمله کامیون به جمعیت حاضر در یک بازار کریسمس در شهر برلین احتمالا «تروریستی» بوده است.

دراین حادثه ۱۲ نفر کشته و ۴۸ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

پلیس راننده کامیون را دستگیر کرده و رسانه‌ها به نقل از مقام‌های امنیتی این فرد را ۲۳ ساله و شهروند پاکستان معرفی کرده‌اند.

خبرگزاری دی‌پی‌ای آلمان اعلام کرده است که این فرد اواسط زمستان گذشته به عنوان پناهجو وارد آلمان شده است.

روزنامه‌های آلمان گزارش داده‌اند که فرد مظنون سابقه جرایم خرد داشته اما مظنون به اقدام‌های تروریستی نبوده است.

پلیس در حال بازجویی از فردی است که گفته می‌شود راننده کامیون است.

سیاستمداران حزب ضد مهاجرت «آلترناتیو برای آلمان» آنگلا مرکل را در این حمله مقصر دانسته‌اند و از او خواسته‌اند بگوید چه زمانی به این وقایع پاسخی محکم خواهد داد.

این سیاستمداران حمله شب گذشته را به سیاست‌های باز مهاجرتی مرکل نسبت می‌دهند که باعث شده یک میلیون پناهجو مهاجر بتوانند در طول یک سال گذشته وارد خاک آلمان شوند.

یکی از نمایندگان حزب مرکل در پارلمان آلمان هم گفته است که حادثه شب گذشته باعث ایجاد حس ناامنی می‌شود و خطر برخوردهای افراطی در میان مردم را به همراه دارد.

 

 

 

کد خبر : ۴۳۹۸۸۵