خبرگزاری کار ایران

انتخاب "دیوید فریدمن" به عنوان سفیر آمریکا در اسرائیل

رییس‌جمهوری منتخب آمریکا مشاور حقوقی خود در امور رژیم‌صهیونیستی را به عنوان سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی انتخاب کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری منتخب آمریکا «دیوید فریدمن» وکیل و مشاور انتخاباتی خود را به عنوان نماینده آمریکا در اسرائیل انتخاب کرد.

«دیوید فریدمن» یک وکیل مشاور املاک که به عنوان مشاور ارشد «دونالد ترامپ» در امور اسرائیل فعالیت می‌کند، عنوان کرده بود ترامپ از به رسمیت شناختن دولت فلسطینی بدون «تایید اسرائیلی‌ها» ‌حمایت نخواهد کرد. فریدمن همچنین عنوان کرد که ترامپ نسبت به ساکنان کرانه باختری بی‌تفاوت است چرا که «‌کسی واقعا نمی‌داند که چه تعداد فلسطینی در این مکان زندگی می‌کند.»‌

ترامپ، فریدمن را در ماه آوریل به عضویت کارکنان کمپین خود درآورده و در دیداری با یهودیان اورتودوکس، وی را به همراه یکی دیگر از حقوق‌دانان املاک خود به عنوان مشاور در امور اسرائیل برگزید. فریدمن در آن زمان عنوان کرده بود که ‌اعتماد به نفس ترامپ قابل تحسین است. نقطه نظرات من در رابطه با اسرائیل برای همگان آشنا است و مشاوره‌های من با این نظرات همگون خواهد بود. مصالح ژئوپلیتیک آمریکا با اسرائیلی قوی و امن، هم‌راستا است و اورشلیم پایتخت جدانشدنی آن است.

‌ وی در مصاحبه دیگری عنوان کرده بود: «بسیار به مذاکرات صلح علاقه داشته و بر این باورم که برای من مذاکراتی بدون محدودیت زمانی باید وجود داشته باشد. بسیار علاقه‌مندم تا شاهد به بحث گذاشته شدن صلح باشم. بسیاری می گویند که چنین مصالحه‌ای ممکن نیست اما خواستار آن هستم تا شاهد صلح پایدار بوده و نه صلحی که تنها برای دو هفته باقی مانده و سپس شاهد پرتاب موشک‌ها باشیم.»

کد خبر : ۴۳۸۴۷۱