خبرگزاری کار ایران

ترامپ تا زمان تصدی قدرت، فعالیت تجاری نمی‌کند

رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا اعلام کرد که تا زمانی که در این سمت حضور داشته باشد، فعالیت تجاری نخواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از نیویورک تایمز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا شامگاه دوشنبه گفت که تا زمانی که در کاخ سفید حضور دارد، در حوزه تجارت مسکن « هیچ معامله جدیدی» انجام نخواهد داد؛ تعهدی که به نظر می‌رسد واکنش به نگرانی‌های اخلاقی در رابطه با تضاد منافع میان تجارت و موقعیت جدید این مقام آمریکایی است.

البته به نظر نمی‌رسد که این وعده ترامپ منتقدانی مانند مقام‌های دفتر اخلاق دولت را قانع کرده باشد. چرا که این افراد بر این باورند که تنها راهی که برای رئیس‌جمهوری منتخب وجود دارد، این است که به طور کامل از سازمان «ترامپ»‌ کناره‌گیری کند.

ترامپ در حساب توئیتری خود نوشت: «‌تا زمانی که در سمت ریاست‌جمهوری هستم، هیچ معامله جدیدی انجام نخواهد گرفت.»

ترامپ، پیش از این گفته بود که طرح‌های تجاری خود را در کنفرانس خبری در تاریخ ۱۵ دسامبر اعلام خواهد کرد. البته مقام‌های دولت انتقالی روز دوشنبه اعلام کردند که این کنفرانس خبری به تعویق افتاده است.

مقام‌های آمریکایی گفتند که ترامپ تا ماه ژانویه این کنفرانس را برگزار نخواهد کرد که این زمان پیش از مراسم تحلیف وی و پس از تعطیلات در فلوریدا خواهد بود.

این مقام‌ها اعلام کردند که تشکیل کابینه بیشتر از زمانی که انتظار می‌رفت، وقت ترامپ را گرفته است. آن‌ها اعلام کردند که وی به زمان بیشتری برای تصمیم‌گیری در رابطه با چگونگی رویکردش با شرکت ساختمانی‌ که بخشی از تجارت جهانی ترامپ است، نیاز دارد.

حتی اگر ترامپ و فرزندانش از انجام معامله‌های جدید خودداری کنند، سازمان ترامپ تا این زمان معامله‌ها و سرمایه‌گذاری‌های عظیمی دارد که خود معرف تضاد منافع است.

ترامپ و خانواده‌اش اخیرا در واشنگتن هتلی را افتتاح کردند. این هتل در محل ساختمان فدرال دولتی واقع است که ترامپ قرار است رئیس آن باشد. سازمان ترامپ، شرکای تجاری در فیلیپین، برزیل، هند، ترکیه و دیگر کشور‌های جهان دارد. وی به شخصه در رابطه با این شرکای مختلف شاهد تضاد منافع بوده است. در عین حال نیز، وی باید برای انجام گفت‌و‌گو‌ها در رابطه با مسائلی چون داعش و سرکوب مخالفان در ترکیه با این کشور مذاکره کند.

ترامپ تا کنون هیچ‌گونه اشاره‌ای به تصمیمش برای فروش این مجموعه و کاهش ارتباطات با شرکای خود را نداشته است. وی تنها گفته است که مدیریت عملیات خود را به فرزندانش واگذار خواهد کرد. خانواده‌ ترامپ همچنان به استفاده از این فرصت‌های سرمایه‌گذاری‌ ادامه می‌دهند.

 

 

کد خبر : ۴۳۷۶۱۹