خبرگزاری کار ایران

مرکز روسی برای آشتی سوریه خبر داد؛

تخلیه نزدیک به ۸۰ هزار شهروند سوری از حلب

مرکز روسی برای آشتی سوریه اعلام کرد بیش از ۷۸ هزار شهروند سوری شهر حلب از زمان آغاز عملیات آزادسازی این شهر از کنترل تروریست‌ها، تخلیه و به نقاط امن منتقل شده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتینک، وزارت دفاع روسیه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که از آغاز عملیات آزادسازی شهر حلب توسط ارتش سوریه بیش از ۷۸ هزار شهروند سوری ساکن در حلب به نقاط امن منتقل شده‌اند.

در این بیانیه آمده است که ارتش سوریه با حمایت و نظارت افسران مرکز روسی آشتی برای سوریه بیش از ۷۸ هزار ساکن شهر حلب را از مناطق درگیری تخلیه و به نقاط امن‌تر منتقل کرده است.

در ادامه این بیانیه ذکر شده است که در مجموع هزار و ۳۲۴ شبه نظامی مسلح با زمین گذاشتن سلاح خود تسلیم ارتش سوریه شده که هزار و ۲۷۰ نفر از این افراد مشمول عفو فراگیر اعلام شده توسط دولت این کشور شده‌اند.

همچنین مهندسان ارگان تاکنون ۲۴ هکتار از اراضی آزادشده شهر حلب از جمله ۱۶۲ ساختمان، ۱۱ کیلومتر جاده مواصلاتی و بسیاری از زیرساخت‌های این مناطق را از تله‌های انفجاری پاک‌سازی کرده‌اند.

وزارت دفاع روسیه روز شنبه گزارش داده بود که ۵۰ هزار نفر از غیرنظامیان شهر حلب از طریق دالان‌های بشر دوستانه به نقاط امن‌تر منتقل شده‌اند.

 

 

کد خبر : ۴۳۶۹۸۷