خبرگزاری کار ایران

ترامپ چهار شرکت مرتبط با عربستان را تعطیل کرد

رئیس جمهوری منتخب آمریکا پس از پیروزی در انتخابات، چهار شرکت خود، که با فعالیت های تجاری در عربستان سعودی مرتبط بودند را تعطیل کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا پس از پیروزی در انتخابات، برخی از شرکت‌های خود از جمله چهار شرکتش که با فعالیت‌های تجاری در عربستان سعودی مرتبط بودند را تعطیل کرد.

«آلن  گارتن» مشاور ارشد سازمان ترامپ، تعطیلی این چهار شرکت را یک «خانه‌تکانی معمولی» خوانده و گفته است ترامپ هیچ فعالیت تجاری در عربستان سعودی ندارد.

گفته می‌شود ترامپ این چهار شرکت را پس از پیروزی در انتخابات و زیر سوال رفتن تداخل فعالیت‌های سیاسی و اقتصادی خود تعطیل و یا منحل کرده است.

«ایوانکا» دختر ترامپ پیشتر، از گسترش فعالیتهای تجاری پدرش در خاورمیانه به‌ویژه در عربستان داده بود و پس از آن چهار شرکت تاسیس شدند که یکی از آنها در جده عربستان قرار داشت.

گارتن با اعلام این‌که این شرکت‌ها ماه گذشته تعطیل شدند، تصریح کرد این اقدام بخشی از روند دوره‌ای برای تصفیه شرکتهایی است که یا دیگر نیازی به وجود آنها نیست یا برای مشارکت در پروژه‌ای تاسیس شدند که به مرحله اجرا نرسیده است.

کد خبر : ۴۳۶۳۵۵