خبرگزاری کار ایران

سیا نقش روسیه در پیروزی ترامپ را تایید کرد

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) نقش روسیه را به دخالت در فرآیند انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و تلاش برای فراهم کردن زمینه‌های پیروزی نامزد جمهوریخواهان در این انتخابات، تایید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از واشنگتن‌پست، مقام‌های اطلاعاتی آمریکا، بامداد امروز- شنبه- از نتایج ارزیابی‌های محرمانه سازمان سیا درباره نقش‌آفرینی روسیه در انتخابات اخیر آمریکا خبر دادند.

این مقام‌های اطلاعاتی آمریکا، که در جریان نتایج این ارزیابی‌ها قرار گرفته‌اند، اعلام کردند که طبق این نتابج، روسیه با دخالت در فرآیند انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶، زمینه‌های پیروزی «دونالد ترامپ» در برابر رقیبش «هیلاری کلینتون» از حزب دموکرات را فراهم کرد.

براین اساس، نهادهای اطلاعاتی آمریکا افرادی را شناسایی کرده‌اند که با دولت روسیه مرتبط هستند و هزاران ایمیل هک‌شده از «کمیته ملی حزب دموکرات» و سایر نهادهای آمریکا را در اختیار سایت افشاگر ویکی‌لیکس قرار داده‌اند.

در همین راستا، یک مقام آمریکایی دیگر که در جریان این گزارش سیا قرار گرفته است، گفت: «ارزیابی جامعه اطلاعاتی این است که هدف روسیه در اینجا حمایت از یک کاندیدا در برابر کاندیدای دیگر و کمک به ترامپ برای انتخاب شدن بوده است. این دیدگاهی است؛ اجماع کلی درباره این دیدگاه وجود دارد.»

تیم انتقال قدرت دونالد ترامپ به درخواست واشنگتن‌پست برای مصاحبه پاسخ نداده است.

کد خبر : ۴۳۶۳۰۰