خبرگزاری کار ایران

جولیانی از حضور در کابینه ترامپ کنار رفت

رئیس جمهوری منتخب آمریکا اعلام کرد، شهردار سابق نیویورک، به خواست خود از فهرست پیشنهادی برای کابینه آینده کنار کشیده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ»  رئیس جمهوری منتخب آمریکا، روز جمعه اعلام کرد، «رودی جولیانی» شهردار سابق نیویورک، به خواست خود از فهرست پیشنهادی برای کابینه آینده کنار کشیده است.

دونالد ترامپ در بیانیه‌ای گفت: «رودی جولیانی، فردی با استعدادهای فوق العاده و شخصی میهن پرست است. من همیشه سپاسگزار فداکاری‌های شبانه روزی او پس از پیروزی در انتخابات مقدماتی و همچنین مشاوره های خردمندانه او هستم.»

ترامپ در بیانیه خود تصریح کرد: «او همچنان یک دوست نزدیکم خواهد بود و در شرایط مقتضی از او مشورت خواهم گرفت. من همچنان تصورم این است که او یک جایگاه مهم در دولت در آینده خواهد داشت.»

با این حال تیم مشورتی تشکیل کابینه دونالد ترامپ نیز اعلام کرده است که رودی جولیانی همچنان معاون ریاست این تیم را برعهده خواهد داشت.

رودی جولیانی نیز گفته است: «از نظر شخصی، همچنان مشتاق حمایت از رییس جمهوری منتخب در صورت لزم و به طور شایسته هستم.»

پیشتر گزارش‌ها در خصوص حضور رودی جولیانی در کابینه دولت ترامپ منتشر شده بود. در برخی از گزارش‌ها از رودی جولیانی به عنوان یکی از شانس‌های اصلی پست وزارت خارجه آمریکا یاد می شد.

تیم مشورتی تشکیل کابینه دونالد ترامپ از همان روزنخست پس از پیروزی ترامپ کار خود را برای معرفی کابینه آینده آغاز کرده است و تاکنون شماری از اعضای احتمالی دولت آینده معرفی شده اند.

یکی از پست های کلیدی در دولت آینده دونالد ترامپ وزارت خارجه است که هنوز فردی برای آن معرفی نشده است. رسانه‌ها تا کنون گمانه زنی‌های متعددی در این زمینه ارائه کرده اند.

کد خبر : ۴۳۶۲۷۸