خبرگزاری کار ایران

خروج ۸۰ هزار غیرنظامی از شرق حلب

یک گروه وابسته به معارضان سوری اعلام کرد از زمان شروع عملیات ارتش سوریه در حلب، حدود ۸۰ هزار غیرنظامی از محله‌های شرقی این شهر خارج شده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، همزمان با پیشروی‌های گسترده ارتش سوریه در شرق حلب، گروه «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» که مقر آن در لندن است، اعلام کرد از زمان شروع عملیات نظامی در این شهر، حدود ۸۰ هزار غیرنظامی از محله‌های شرقی حلب فرار کرده‌اند.

طبق این گزارش، این رقم شامل آن دسته از غیرنظامیانی می‌شود که درصدد پناهنده شدن به بخش غربی حلب که تحت کنترل دولت است، هستند و افرادی که برای ماندن در مناطق تحت کنترل معارضان به جنوب حلب گریخته‌اند را در بر نمی‌گیرد.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه در عین حال اعلام کرد، ارتش سوریه  وارد منطقه «شهر قدیم» در شرق حلب شده است.
این منبع تصریح کرد، به‌دنبال پیشروی ارتش سوریه در منطقه شهر قدیم حلب، نیروهای دولتی در آستانه بیرون راندن شورشیان از شرق حلب و دست یافتن به مهم‌ترین پیروزی خود در طول پنج سال اخیر قرار گرفته‌اند.

طبق اعلام دیده‌بان حقوق بشر سوریه، شورشیان که برای پنج سال بخش مهمی از شرق حلب را در کنترل داشتند، اکنون طی دو هفته گذشته ۷۰ درصد مناطق تحت کنترل خود را از دست داده‌اند.

همزمان مسئولان ارتش سوریه اعلام کرده‌اند طی روزها و هفته‌های آینده حلب کاملا آزاد خواهد شد. منابع میدانی هم از تدارکات برای برگزاری جشن پیروزی بزرگ ارتش در حلب، خبر داده‌اند.

کد خبر : ۴۳۵۶۸۵