خبرگزاری کار ایران

هاموند به آفریقای جنوبی می‌رود

وزیر اقتصاد انگلیس به آفریقای جنوبی سفر می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «فیلیپ هاموند» وزیر اقتصاد انگلیس، امروز – چهارشنبه – عازم آفریقای جنوبی می‌شود. او قرار است هفته آینده نیز به ژاپن و کره‌جنوبی برود. این در حالی است که انگلیس به دنبال «روابط جهانی گسترده‌تر» پیش از برگزیت است.

هاموند گفت: «در حالی‌که ما از اتحادیه اروپایی خارج می‌شویم، آینده انگلیس به حمایت از قوی‌ترین روابط اقتصادی با همسایه‌های اروپایی‌مان بستگی دارد. ما می‌خواهیم، روابط قوی و گسترده کنونی با جهانیان و فرای کشور‌های اروپایی را حفظ کنیم.»

وی در بیانیه خود افزود: «در جریان این دیدار‌ها من به چگونگی تعمیق روابط با انگلیس در حوزه روابط اقتصادی و سرمایه‌گذاری به بحث و گفت‌و‌گو خواهم نشست و فرصت‌های پیش‌رو را به مذاکره خواهم گذاشت.»

وزارت اقتصاد انگلیس همچنین اعلام کرد که هاموند در بروکسل برگزیت را به بحث و گفت‌و‌گو خواهد گذاشت. این وزارتخانه اعلام کرد: «انگلیس در سفر‌های بین‌المللی خود می‌خواهد تعهد خود را به برقراری روابط جهانی گسترده‌تر و قوی‌تر نشان دهد.»

«ترزا می» نخست‌وزیر محافظه‌کار این کشور اعلام کرده است که به طور رسمی فرآیند دو ساله خروج از اتحادیه اروپایی را از ماه مارس سال ۲۰۱۷ آغاز خواهد کرد.  

هاموند در سفر خود قرار است تا از بورس ژوهانسبورگ دیدار کرده و در مذاکرات با رهبران تجاری شرکت‌های عمده حضور یابد.

آفریقای جنوبی بزرگترین بازار صادرات انگلیس را به خود اختصاص داده است.

هاموند همچنین قرار است تا با «تارو آسو» وزیر اقتصاد و بازرگانی ژاپن نیز دیدار کرده و با «هاروهیکو کورودا» رئیس بانک ژاپن نیز ملاقات کند.  

کد خبر : ۴۳۵۶۲۶