خبرگزاری کار ایران

دکترین جدید امنیت اطلاعاتی روسیه مورد تایید قرار گرفت

رئیس‌جمهوری روسیه دکترین جدید امنیت اطلاعاتی این کشور را مورد تایید قرار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه دکترین جدید امنیت اطلاعاتی روسیه را بر اساس بیانیه‌ای که در پورتال اطلاعات حقوقی منتشر شده است، امروز – سه‌شنبه – مورد تایید قرار داد.

این سند که در روز دوشنبه پنجم دسامبر به امضا رسید، از اینک وارد مرحله اجرایی می‌شود.

در این سند آمده است:«برای اینکه امنیت اطلاعاتی روسیه تضمین شود، من پذیرش دکترین امنیت اطلاعاتی فدراسیون روسیه را مورد تایید قرار می‌دهم.»

بر اساس این سند، یکی از اهداف استراتژیک روسیه در تضمین امنیت اطلاعاتی جلوگیری از درگیری‌های مسلحانه‌ای است که ممکن است به استفاده از فناوری‌های اطلاعاتی بیانجامد.

این سند همچنین شامل تشکیل سیستمی از روابط دولتی غیر الزام‌آور در فضای اطلاعاتی و به روز‌رسانی و مدرن کردن سیستم‌های امنیت اطلاعاتی نیروهای مسلح و ارتش روسیه می‌شود. این گزارش توضیح می‌دهد که برخی از کشورها در حال ابجاد ظرفیت‌هایی برای تاثیر اطلاعات و فناوری‌ها برای امنیت اطلاعاتی برای اهداف نظامی هستند.

این سند در ادامه می‌افزاید:«در راستای سیاست‌های نظامی روسیه، هدف اصلی فرآهم آوردن امنیت اطلاعاتی در دفاع از امنیت اطلاعاتی دیگر نیروها، تشکیل نظامی واحدهایی که شامل نیروها و منابع اطلاعاتی این فدراسیون باشد، می‌شود.»

این سند همچنین می‌افزاید:«رسانه‌های روسیه به طور مکرر مورد انتقاد شدیدی از سوی سازمان‌های خارجی قرار دارد و موانعی برای روزنامه‌نگاران در به انجام رساندن، فعالیت‌های حرفه‌ای خود به وجود آمده است.»

کد خبر : ۴۳۵۲۷۳