خبرگزاری کار ایران

آغاز به کار اولین سفیر رژیم‌صهیونیستی در ترکیه پس از سال ۲۰۱۰

سفیر رژیم‌صهیونیستی استوارنامه خود را تقدیم رییس‌جمهوری ترکیه کرده و کار خود را آغاز کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، اولین سفیر رژیم‌صهیونیستی در ترکیه پس از قطع روابط آنکارا و تل‌آویو در سال ۲۰۱۰، امروز-دوشنبه- استوارنامه خود را تقدیم «رجب طیب اردوغان» رییس‌جمهوری ترکیه کرده و کار خود را آغاز کرد.

آنکارا در سال ۲۰۱۰ و پس از حمله نیرو‌های رژیم‌صهیونیستی به کشتی حامل کمک‌های بشردوستانه ترکیه در مسیر نوار غزه، که منجر به کشته شدن شهروندان ترک شد، با تل‌آویو قطع رابطه کرد.

 این اختلافات در ماه ژوئن و بعد از یک دوره مذاکرات طولانی مدت مخفیانه در کشورهای ثالث به پایان رسید و اسرائیل مبلغ ۲۰ میلیون دلار را در ماه سپتامبر به عنوان غرامت به ترکیه پرداخت کرد و بابت حمله به کشتی فعالان ترک از آنکارا عذرخواهی کرده و در عین حال مجوز رسیدن کمک های ترکیه به نوار غزه را نیز صادر کرد.

«ایتان نائح» سفیر رژیم صهیونیستی در ترکیه، در بین سال های ۱۹۹۳تا ۱۹۹۷ میلادی نیز در آنکارا فعالیت داشته است و تا پیش از این، به عنوان معاون نمایندگی رژیم صهیونیستی در سفارت اسرائیل در لندن مشغول به کار بوده است.

«کمال اوکم» مشاور سیاست خارجی «بن علی یلدریم» نخست وزیر ترکیه نیز ماه گذشته میلادی به عنوان سفیر ترکیه در اسرائیل انتخاب شد. وی از ۱۲ دسامبر کار خود را آغاز می‌کند.

کد خبر : ۴۳۵۰۵۱