خبرگزاری کار ایران

ترامپ برای تشکیل کابینه تشکیل جلسه داد

رئیس‌جمهوری آمریکا برای تشکیل کابینه و انتخاب گزینه‌های دیگر برای دولتش تشکیل جلسه داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا، امروز – دوشنبه -  در جلسه‌ای برای انتخاب گزینه‌های کابینه از جمله وزیر خارجه که مخالفان و موافقان از نزدیک در حال بررسی گزینه‌های ممکن برای این سمت هستند، شرکت کرده است.

«کلیان کانوی» مشاور و دستیار ارشد روز یکشنبه گفت که ترامپ در «جلسه‌های حساسی که» در روزهای آتی خواهد داشت به دنبال نهایی کردن موقعیت‌های کلیدی دولت خود است.

متحدان آمریکا و بسیاری دیگر منتظر اعلام گزینه ترامپ برای تصدی وزارت خارجه هستند و امیدوارند که این گزینه‌ها سرنخ‌هایی در جهت سیاست خارجی آمریکا به آن‌ها خواهد داد.

طبق اظهارات روز یکشنبه ترامپ در حساب توئیتری‌اش، روابط آمریکا با شرکای مهم مانند چین که از سوی وی به زیاده‌خواهی و دخالت در نرخ تبادلات متهم شده است، رو به افول می‌باشد.

ترامپ در اظهارات خود نوشت:« آیا چین از ما پرسیده است که آیا کاهش نرخ ارزشان به ضرر ما خواهد بود، یا آنکه مالیات بر محصولاتی که به این کشور وارد می‌شود یا ساخت مجتمع‌های نظامی گسترده و بزرگ در دریای چین جنوبی به منافع ما ضربه وارد می‌کند؟ من فکر نمی‌کنم که آن‌ها چنین کرده باشند.»

این انتقادات تنها دو روز پس از آن انجام می‌گیرد که چین از ترامب به دلیل پذیرش تماس تلفنی رئیس‌جمهوری تایوان، انتقاد کرد.

کد خبر : ۴۳۴۹۳۵