خبرگزاری کار ایران

تعویق ارائه پیش‌نویس قانون مشروعیت‌بخشی به شهرک‌های صهیونیستی

ائتلاف دولت رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه بر سر تعویق زمان ارائه پیش‌نویس قانون مشروعیت بخشی به کانون‌های شهرک‌نشینی به توافق رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین،‌ ائتلاف دولت رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه بر سر تعویق زمان ارائه پیش‌نویس قانون مشروعیت بخشی به کانون‌های شهرک‌نشینی به توافق رسید.

پیش‌نویس قانون مذکور قرار بود امروز -دوشنبه- به منظور تصویب نهایی به کنست ارائه شود اما در نهایت ارائه آن به روز چهارشنبه آینده موکول شد.

رهبران احزاب عضو ائتلاف دولتی توافق کردند که ارائه پیش نویس این قانون به کنست به تعویق بیفتد تا در این مدت بتوانند اختلاف‌های خود را حل و فصل کنند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و وزرای عضو حزب لیکود درصدد مراجعه به دیوان عالی رژیم صهیونیستی هستند تا از این دادگاه بخواهند تخلیه کانون شهرک‌نشینی را تا ۳۰ روز دیگر به تعویق بیندازد تا به این ترتیب فرصت کافی داشته باشند تا کار ساخت ساختمان‌های نیمه‌کاره در مجاورت این شهرک که جزو املاک غائبین است را به اتمام برسانند.

 «موشه کحلون» رئیس یکی از احزاب صهیونیستی از جمله مخالفان پیش نویس قانون مذکور است و بنابراین، ائتلاف دولتی از اکثریت آرا برای تصویب نهایی این قانون برخوردار نیست.

این در حالی است که نتانیاهو قبلا از وزرای ائتلاف دولت رژیم صهیونیستی خواسته بود در رابطه با مساله تخلیه شهرک عمونا به منظور دفاع از مساله شهرک سازی، مسئولانه و منطقی عمل کنند.

نتانیاهو روز یکشنبه در آغاز نشست هفتگی دولت رژیم صهیونیستی تصریح کرد که از هیچ تلاشی برای ایجاد راه حلی مناسب برای شهرک عمونا فروگذاری نمی کند.

کد خبر : ۴۳۴۷۵۷