خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع آمریکا:

پس از آزادسازی موصل همچنان در عراق می‌مانیم

وزیر دفاع آمریکا (پنتاگون) می‌گوید، ضرورت ایجاب می‌کند نیروهای این کشور و ائتلاف تحت رهبری آن، بعد از آزادسازی موصل همچنان در عراق بمانند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا، روز شنبه در سخنانی گفت که پرسنل نظامی این کشور و ائتلافی که رهبری می‌کند، لازم است پس از آزادسازی موصل از اشغال گروه تروریستی داعش، همچنان برای مقابله با تهدید‌های افراطیون، در عراق بمانند.

کارتر با اعلام اینکه داعش در مسیر نابودی قرار دارد، گفت: «اما هنوز خیلی چیزها مانده که باید انجام داد. برای آنکه مطمئن شویم پس از شکست داعش، تندروها دوباره قدرت نخواهند گرفت.»

به گفته کارتر، ارتش آمریکا و متحدان آن باید همچنان به تلاش‌ها برای کمک، آموزش، تجهیزکردن و حمایت از نیروهای پلیس، مرزبانان، نیروهای امنیتی و دیگر پرسنل نظامی و انتظامی عراق ادامه دهند.

وزیر دفاع آمریکا بر لزوم مقابله با افراد داعش، که موفق به فرار از خط نبردها شده و تلاش خواهند کرد دوباره در محلی دیگر گرد آمده و دست به تجدید قوا بزنند، نیز تاکید کرده‌است.

با این همه او اشاره‌ای به شمار نیروها یا پرسنل مورد نیاز در عراق، یا مدت‌زمانی که احتمالا لازم است در آن کشور بمانند نکرده‌است.

کد خبر : ۴۳۴۲۹۱