خبرگزاری کار ایران

والس:‌اختلافی با اولاند ندارم

نخست‌وزیر فرانسه وجود هرگونه اختلاف و شکاف میان خود و رئیس‌جمهوری این کشور را رد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «مانوئل والس» نخست‌وزیر فرانسه اظهارات و گمانه‌پردازی‌ها در رابطه با شکاف و اختلاف‌نظر احتمالی با «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهوری این کشور را رد کرد. وی دیروز اعلام کرده بود که ممکن است با شرکت در انتخابات اولیه ریاست‌جمهوری در احزاب چپ‌گرا رئیس خود را به چالش بکشاند.

هرچند والس هنوز به طور رسمی نامزدی خود را اعلام نکرده است، ولی تلویحا اشاره کرده که در حال آماده شدن برای حضور در این رقابت‌ها است. وی گفت که «آماده»‌انتخابات اولیه حزب چپگرایی است که قرار است تا در تاریخ ۲۲ و ۲۹ ژانویه برگزار شود.

وی در مصاحبه‌ای که در یک مجله فرانسوی به چاپ رسیده است، گفت:« من تصمیم آگاهانه خود را خواهم گرفت. هرچه که اتفاق بیافتد، من مصالح و منافع کشورم را در خصوص این تصمیم در نظر خواهم گرفت.»

البته وی  پس از اعلام دیدارش با رئیس‌جمهوری پس از صرف نهار، اظهارنظر‌ها در رابطه با اختلافش با اولاند را رد کرد.

منابع نزدیک به والس به خبرگزاری فرانسه گفتند :«‌به خصوص در زمانی که فرانسه با تهدید‌های تروریستی روبرو است، نباید در ارتباط با انتخابات اولیه ریاست‌جمهوری میان رئیس‌جمهوری و نخست‌وزیر شکاف و اختلافی وجود داشته باشد.»

حلقه نزدیک به اولاند همچنین دیدار دو مقام بلندپایه فرانسوی در میز نهار را «گرم و سازنده»‌ خواندند.

تا این هفته، والس خود را وفادار به اولاند معرفی کرده و در رابطه با نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کرده که تا زمان اعلام نامزدی اولاند در رابطه با اتخاذ این تصمیم صبر خواهد کرد. اولاند انتظار می‌رود تا نامزدی خود را تا ۱۵ دسامبر اعلام کند.

حرکت غیرمنتظره از سوی والس برای اعلام نامزدی انتظار می‌رود تا بیش از پیش حزب سوسیالیست را با شکاف و اختلاف روبرو کند.

کد خبر : ۴۳۳۱۹۸