خبرگزاری کار ایران

تعهد مقام‌های چین به از بین بردن خلاء‌های ایمنی کار

مقام‌های چین وعده دادند تا خلاء‌های ایمنی کار را پر کرده و قوانین این حوزه را بهبود دهند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، رسانه‌های دولتی چین امروز – شنبه – اعلام کردند که مقام‌های این کشور وعده دادند تا «شکاف‌های»‌ موجود در قوانین و استاندارد‌های ایمنی خود را بهبود دهند تا از این طریق شرایط کاری را در پی حادثه نیروگاه برق در شرق این کشور که منجر به کشته شدن ۷۴ نفر در هفته جاری شد، تغییر دهند.

خبرگزاری شینهوا گزارش داد که شورای دولتی تکمیل یک تیم به رهبری «یانگ هوانینگ» رئیس حوزه ایمنی کاری را برای تحقیق در این رابطه به تصویب رسانده است.

یک کارخانه در حال ساخت پنجشنبه گذشته در جریان کار روی یک برج خنک‌کننده برای کارخانه برق ذغال‌سنگ در شهر «فنگچنگ»، در ایالت «چیانگشی» فرو ریخت. رسانه‌های دولتی اعلام کردند که جرثقیل این برج سقوط کرده است. پلیس از آن زمان تا کنون ۱۳ نفر را بازداشت کرده است.

تصادفات مرگبار در سایت‌های صنعتی در چین به طور معمول اتفاق می‌افتد که این موضوع خشم عمومی علیه کمبود استاندارد‌های ایمنی را برانگیخته است. سه دهه رشد اقتصادی سریع به واسطه چنین تصادفاتی که حوادث معادن و آتش‌سوزی در کارخانه‌ها را شامل می‌شود، تحت تاثیر قرار گرفته است.

خبرگزاری شین‌هوا به نقل از یانگ اعلام کرد: «باید روی مشکلاتی که به واسطه چنین حوادثی با آن روبه‌رو هستیم، تمرکز کنیم و از این طریق گام‌های موثری برای تقویت و تکمیل قوانین و استاندارد‌ها و مقررات در این حوزه برداشته و شکاف‌های موجود را کامل کنیم. همچنین به طور دائم پایه‌های ایمنی تولید را تقویت کرده و استاندارد‌های ایمنی برای تولید مطمئن و سالم را افزایش دهیم.»

شرکت «جیانگشی گاننگ» که مسئول این کارخانه برق بوده، اعلام کرده که در حال همکاری با مقام‌ها برای پر کردن خلاء‌های به وجود آمده است.

 

 

کد خبر : ۴۳۲۲۸۹