خبرگزاری کار ایران

مقام‌های کره‌جنوبی:

مقابله با تهدید اتمی کره‌شمالی از اولویت‌های دولت ترامپ است

مقام‌های کره‌جنوبی اعلام کردند که مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری منتخب ایالات متحده آمریکا وعده داده است که موضوع تهدید‌های اتمی کره‌شمالی را در اولویت قرار دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، یک مقام کره‌جنوبی که گفت‌و‌گو‌هایی با مشاوران نزدیک «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا داشته است، گفت که مشاور امنیت ملی وی اعلام کرده که مقابله با برنامه اتمی کره‌شمالی در دولت جدید آمریکا اولویت بالایی خواهد داشت.

«چو تایی یونگ» معاون مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی، در مصاحبه‌ای با خبرگزاری یونهاپ گفت که «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی ترامپ، همچنین اعلام کرده که در راستای تقویت ائتلاف آمریکا با کره‌جنوبی تلاش خواهد کرد. وی این روابط را «حیاتی» دانست.  

چو که رهبری یک هیئت کره‌جنوبی برای دیدار با مشاوران کلیدی رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا را بر عهده داشت، قرار است تا پاسخ دو کشور در رابطه با ادامه فعالیت‌های اتمی مرتبط با سلاح‌های اتمی در تقابل با تحریم‌های بین‌المللی را به بحث و گفت‌و‌گو بگذارد.

چو پس از دیدار با فلین با خبرنگاران کره‌جنوبی در واشنگتن گفت‌و‌گو کرد.

فلین یک ژنرال بازنشسته و یک کهنه‌سرباز اطلاعاتی ارتش است که برای سه‌ دهه در این نهاد نظامی خدمت کرده است. وی بر تعهدات ترامپ برای اتخاذ رویکرد خشمگینانه‌تر به تروریسم تاکید کرد و آن را ستود. انتصاب وی به سمت مشاور امنیت ملی نیازی به تاییدیه مجلس سنا ندارد.

کره‌شمالی، چهارمین و پنچمین آزمایش اتمی خود را در سال جاری تحت رهبری «کیم جونگ اون»، رهبر جوان این کشور که قول داده تا بمب اتمی و موشک‌های بالستیک برای حمل آن بسازد، به انجام  رساند.

شورای امنیت سازمان ملل، مذاکراتی برای تصویب تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ پس از آزمایش اتمی کره‌شمالی در تاریخ ۹ سپتامبر برگزار کرده است.   

 

 

کد خبر : ۴۳۰۳۳۹