خبرگزاری کار ایران

گفت‌وگوهای دولت و اپوزیسیون در ونزوئلا دنبال می‌شود

مذاکرات دولت و اپوزیسیون در ونزوئلا با هدف دستیابی به توافق میان گروه‌های مخالف امروز - شنبه - دنبال می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، گفت‌گو‌ها میان احزاب و گروه‌های رقیب ونزوئلا با حمایت واتیکان امروز ادامه خواهد یافت. این مذاکرات با هدف تثبیت شرایط بحرانی این کشور که تحت فشار کمبود غذایی است،‌ آغاز شده است.

این روز از مذاکرات ممکن است منجر به روشن شدن میزان حمایت طرف‌ها از گفت‌و‌گوهای شکننده باشد. در غیر اینصورت ممکن است بی‌ثباتی و بحران در این کشور نفتی آمریکای جنوبی ادامه یافته و گسترش یابد.

«نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری ونزوئلا در آستانه این مذاکرات اعلام کرد که هر چه در توان داشته به انجام رسانده تا به توافقی با رهبران مخالفانی که برای ماه‌ها به دنبال برکناری وی بودند،‌ دست‌ یابد.

وی گفت:«‌من هر کار ممکن و غیر ممکنی را برای جریان یافتن این گفت‌و‌گوها بدون پیش‌شرط و فشار و التیماتوم انجام داده‌ام.»

تظاهرات گسترده خیابانی در پی مخالفت دولت با برگزاری همه‌پرسی برای برکناری مادورو، آغاز شده است.

۱۱ روز پیش دو طرف توافق کردند که به مذاکرات در این زمینه ادامه دهند. به نظر می‌رسد که درگیری‌ها و منازعات و مناقشه‌ها همچنان ادامه یابد.

«جیسوس توریلبا» رهبر ائتلاف مخالفان هشدار داد که اگر مادورو همچنان مانع برگزاری همه‌پرسی شود، خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام خواهد شد.

وی گفت:«‌ونزوئلا مانند یک زودپز در حال انفجار است. همه پرسی مانند یک سوپاپ اطمینان است؛ در حالی که دولت این راه خروج را بسته است.»

 

 

کد خبر : ۴۲۸۰۰۹