خبرگزاری کار ایران

حزب ‌«دموکراتیک خلق‌ها» جلسات پارلمان ترکیه را تحریم کرد

حزب دموکراتیک خلق‌ها، بزرگ‌ترین حزب حامی کردها، در اعتراض به بازداشت رهبران و شماری از اعضای این حزب، جلسات پارلمان ترکیه را تحریم کرده‌ است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، حزب دموکراتیک خلق‌ها در ترکیه، امروز- یکشنبه- در بیانیه‌ای اعلام کرد که در اعتراض به بازداشت رهبران و شماری از اعضایش، جلسات پارلمان را تحریم کرده است.

در این بیانیه آمده است که حزب دموکراتیک خلق‌ها همه «تلاش‌های قانون‌گذاری را به حال تعلیق» درآورده و حضور در جلسات پارلمان را تحریم کرده‌ است.

در همین راستا، «آیهان بیلگن» سخنگوی حزب دموکراتیک خلق‌ها تصریح کرد: «پس از گفت‌وگو با گروه پارلمانی و هیات اجرایی‌مان، تصمیم گرفتیم به دلیل رخدادهای اخیر، تمامی تلاش‌های قانون‌گذاری‌مان را به حال تعلیق درآوریم.»

این سخنگو در عین حال خاطرنشان کرد، حزب دموکراتیک خلق‌ها، کاملا از پارلمان کناره‌گیری نکرده‌ است و نمایندگانش همچنان عضو پارلمان هستند، ولی آنها در نشست‌های مجمع عمومی و کمیسیون‌های پارلمانی حضور نخواهند داشت.

طبق این گزارش، نیروهای پلیس ترکیه، بامداد جمعه گذشته ۱۱ نفر از اعضای حزب دموکراتیک خلق‌ها،‌ از جمله «صلاح‌الدین دمیرتاش» رهبر آن را بازداشت کرده‌اند.

رسانه‌های ترکیه گزارش دادند رهبران حزب دموکراتیک خلق‌ها به اتهام تبلیغ برای حزب کارگران کردستان «پ‌ک‌ک» و نیز تحریک به خشونت در جریان تظاهرات خونین در سال ۲۰۱۴، بازداشت شده‌اند.

کد خبر : ۴۲۶۲۹۴