خبرگزاری کار ایران

گروگان‌های ایتالیایی و کانادایی در لیبی آزاد شدند

اتباع ایتالیا و کانادا که در لیبی توسط شبه‌نظامیان گروگان گرفته شده بودند،‌ آزاد شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ دولت ایتالیا امروز – شنبه – اعلام کرد که دو ایتالیایی و یک کانادایی که ماه سپتامبر در جنوب لیبی گروگان گرفته شده بودند،‌ آزاد شده و به ایتالیا منتقل شدند.

«دانیلو کالونگو» و «برونو کاکاچه» دو شهروند ایتالیا و همچنین «فرانک پوکسیا» شهروند کانادا در طول شب «به دلیل همکاری‌های موثر با مقام‌های محلی لیبیایی» آزاد شدند.

این سه در ماه سپتامبر در شهر «غات» در نزدیکی مرز الجزایر؛ جایی که برای یک شرکت ایتالیایی کار می‌کردند و خدمات تعمیراتی فرودگاهی انجام می‌دادند،‌ ربوده شدند. یک گروه مسلح،‌ خودروی آن‌ها را مسدود کرده بود.

در سال‌های اخیر کارکنان چندین شرکت ایتالیایی در لیبی گروگان گرفته شده‌اند.

در ماه جولای سال ۲۰۱۵، چهار ایتالیایی که برای یک شرکت ساخت و ساز کار می‌کردند در یک منطقه نفتی تحت کنترل یک شرکت ایتالیایی در غرب طرابلس، به گروگان گرفته شدند.

دو نفر از گروگان‌ها در طول شش ماه بعد از دستگیری‌شان کشته شدند. احتمال می‌رود که آن‌ها در درگیری‌های میان شبه‌نظامیان و نیروهای نظامی محلی کشته شده باشند.

دو نفر دیگر از آنها نیز در ماه مارس سال جاری در حمله یک گروه شبه‌نظامی در نزدیکی پایتخت جان خود را از دست دادند

اغتشاش از سال ۲۰۱۱ تا کنون لیبی را در بر گرفته است. این بحران‌ها در پی حمله نیروهای تحت حمایت ناتو به این کشور در این سال رخ داد.

 

 

کد خبر : ۴۲۵۹۶۹