خبرگزاری کار ایران

پایان آتش‌بس در حلب بدون خروج حتی یک نفر

آتش‌بس ۱۰ ساعته در حلب برای خروج مخالفان مسلح و غیرنظامیان از مناطق شرقی این شهر شب گذشته پایان یافت ولی حتی یک نفر از این مناطق خارج نشد.

به گزارش ایلنا به نقل از سانا، آتش‌بس یک‌طرفه‌ای، که روسیه و سوریه از ساعت ۹ صبح جمعه در شرق حلب اعلام کرده بودند، شب گذشته پایان یافت بدون آن که گروه‌های معارض مسلح اقدام به تخلیه غیرنظامیان یا مجروحان کنند.

قرار بود در جریان این آتش‌بس انسان‌دوستانه، عناصر معارض مخالفان و غیرنظامیان از طریق هشت گذرگاهی که دمشق و مسکو تعیین کرده بودند از شرق حلب خارج شوند. 

در محله‌های شرقی حلب که در کنترل معارضان است، بیش از ۲۵۰ هزار نفر از ماه ژوئن گذشته در محاصره هستند. سوریه و روسیه معارضان مسلح، به ویژه ائتلاف تروریستی «جیش‌الفتح» را متهم می‌کنند که با هدف قرار دادن گذرگاه‌های تعیین‌ شده، مانع از خروج غیرنظامیان از محله‌های شرقی حلب شدند.

تلویزیون دولتی سوریه نیز گزارش داد که عناصر معارض، گذرگاه انسانی «کاستیلو» در شمال شرق حلب را با خمپاره هدف قرار داده‌اند. ارتش روسیه نیز از زخمی شدن دو نظامی روس بر اثر حملات خمپاره‌ای شورشیان خبر داده است.

ارتش سوریه از حدود سه ماه پیش مناطق شرق حلب را به محاصره درآورده‌ است. از دو هفته پیش تاکنون، نیروی هوایی روسیه حملات خود در شرق حلب را متوقف کرده است.

روسیه اعلام کرده است که تعلیق حملات هوایی در حلب، اعطای فرصت به آمریکا به‌منظور جداسازی گروه‌های معارض «میانه‌رو» از تروریست‌ها است؛ امری که آمریکا از اجرای آن سر باز می‌زند.

کد خبر : ۴۲۵۹۲۷