خبرگزاری کار ایران

ضدحمله ارتش سوریه «برای جلوگیری از پیشروی شورشیان» در حلب

نیروهای دولتی سوریه و متحدان آن دست به «حملاتی هوایی و زمینی» در حلب زده‌اند، که هدف از آن جلوگیری از پیشروی شورشیان، برای شکستن محاصره آن توسط ارتش، و بازپس‌گیری کنترل برخی مناطق، عنوان شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، رسانه‌های دولتی سوریه اعلام کرده‌اند نیروهای دولتی سوریه و متحدان آن دست به «حملاتی هوایی و زمینی» در حلب زده‌اند. این حملات، که عملیات هوایی را نیز در برگرفته، در حلب و برای کنترل مناطقی انجام شده که روز جمعه به دست تروریست‌ها افتاد.

گروه موسوم به «سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه» مدعی شده است، عملیات ارتش سوریه و متحدان آن در حلب «ناموفق بوده‌است». به گفته این سازمان عمده حملات هوایی نیروهای دولتی و نیز درگیری‌های زمینی در مناطق غربی و جنوبی شهر صورت گرفته‌ است.

گزارش‌ها حاکی‌ست شماری از شورشیان، موفق شده‌اند بخش بزرگی از منطقه غربی «اسد» را به کنترل خود در آورند. یکی از اعضای گروه «نورالدین زنکی» نیز گفته است روز شنبه حملاتی به مناطق «زهرا» انجام شده‌است؛ حملاتی که با یک انفجار بزرگ در موضع نیروهای دولتی در خط مقدم نبردها آغاز شده‌است.

ارتش سوریه می‌گوید نیروهایش موشک و خمپاره به‌سوی شورشیان پرتاب کرده و از «همه تسلیحات» در جریان این حملات استفاده کرده‌اند.

ارتش سوریه تأکید کرده است نیروهای آن جلوی پیشروی شورشیان در منطقه زهرا را گرفته‌اند. طبق اعلام منابع سوری، انفجار اولیه در این منطقه با یک خودروی بمب‌گذاری‌شده انجام شده بود و پس از آن نیز شورشیان موشک و خمپاره به منطقه پرتاب کرده‌اند.

کنترل حلب میان دولت سوریه، و شماری از شورشیان از جمله «جبهه فتح‌الشام» شاخه القاعده، و شماری از گروه‌های تروریستی تقسیم شده‌است. البته خود شهر مدت‌ها تحت محاصره ارتش قرار داشت. شورشیان موفق شده بودند برای مدت کوتاهی این محاصره را بشکنند ولی ارتش سوریه بار دیگر شهر را به محاصره خود درآورد.

کد خبر : ۴۲۳۷۷۸