خبرگزاری کار ایران

ولادیمیر پوتین:

روسیه برنامه‌ای برای عملیات نظامی در خاورمیانه ندارد

رئیس‌جمهوری روسیه می‌گوید که این کشور برنامه‌ای برای مداخله نظامی در منطقه خاورمیانه به جز سوریه ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه، روز پنجشنبه در جمع کار‌شناسان سیاست خارجی در شهر «کراسنایا پولیانا» در جنوب روسیه حضور یافت.

پوتین در پاسخ به این سوال، که آیا روسیه برنامه‌ای برای مداخله نظامی احتمالی در عراق و لیبی دارد به همان ترتیبی که در جنگ داخلی سوریه وارد شده است،  گفت: «خیر، ما چنین برنامه‌ای در هیچ جای دیگری نداریم.»

پوتین همچنین گفت: «اظهارنظرهای عصبی سیاستمداران آمریکایی در مورد خطرات تخیلی روسیه در کارزار انتخاباتی، تلاش‌های تبلیغاتی برای منحرف کردن افکار عمومی از ناکامی‌های خود آنهاست.»

رئیس‌جمهوری روسیه اظهار داشت: «به سختی می‌تواند تصور کند که افرادی واقعا فکر می‌کنند روسیه قادر است روی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تاثیر بگذارد.»

دولت آمریکا رسما روسیه را به انجام حملات سایبری به شبکه اینترنتی حزب دموکرات آمریکا متهم کرده و «هیلاری کلینتون» نیز رقیب خود «دونالد ترامپ» را متهم کرده که «آلت دست» ولادیمیر پوتین است.

پوتین گفت: «در مورد تاثیرگذاری روسیه بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا فضای تندی ایجاد شده است.»

وی افزود، این فضا تلاش سیاستمداران آمریکا برای منحرف کردن افکار عمومی از ناتوانی‌های تصمیم گیران آن کشور برای حل معضلاتی مثل بدهی‌های سنگین دولت و یا مسئله کنترل اسلحه است.

 پوتین خاطرنشان کرد، برخی از قدرت‌ها در غرب برای توجیه افزایش هزینه‌های نظامی و یا برای مبالغه در مورد اهمیت خود در مورد خطرات روسیه اغراق می‌کنند.

کد خبر : ۴۲۳۲۳۰