خبرگزاری کار ایران

اردوغان:

به اوباما گفتم نیروهای مورد حمایت ما به سمت «رقه» می‌روند

رئیس‌جمهوری ترکیه می‌گوید در مکالمه تلفنی اخیرش با رئیس‌جمهوری آمریکا به او گفته نیروهای شبه‌نظامی مورد حمایت ترکیه، به پیشروی‌های خود در شمال سوریه، به سوی رقه ادامه خواهند داد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، ترکیه برای حمله به رقه در شمال سوریه مصمم است. آنکارا تاکنون منتظر پیامی از سوی آمریکا بود تا به طور مشترک برای آزادسازی رقه اقدام کند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه، روز پنجشنبه در جریان یک سخنرانی تلویزیونی جزئیاتی از گفت‌وگوی تلفنی اخیر خود با «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا را بیان کرده‌است.

کاخ سفید آمریکا ساعاتی پیش از آن گفته بود در جریان مکالمه دو رئیس‌جمهوری، اوباما خواستار هماهنگی نزدیک‌تر در نبردها علیه گروه داعش و گفت‌وگوی بیشتر در مورد «سطح و شکل مناسب» حضور ترکیه در عراق شده‌است.

اردوغان می‌گوید شورشیان مورد حمایت ترکیه در جریان عملیاتی که آنکارا «سپر فرات» نامیده، به‌سوی الباب می‌روند. پس از آن به مسیر خود به سمت منبج ادامه می‌دهند.

اردوغان مدعی شد که در این باره با همتای آمریکایی خود باراک اوباما تلفنی گفت‌وگو کرده است. واشنگتن تا شامگاه پنجشنبه در این باره واکنشی نشان نداده است. در بیانیه‌ای که کاخ سفید در رابطه با اوضاع سوریه منتشر کرد، به گفت‌وگوی اردوغان و اوباما اشاره نشده است. 

رئیس‌جمهوری ترکیه می‌گوید نیروهای مورد حمایت آنکارا، پس از منبج، راهی رقه خواهند شد؛ پایگاه اصلی
 داعش.

«اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا، روز چهارشنبه این احتمال را مطرح کرده بود که ترکیه در عملیات برای بیرون‌راندن گروه داعش از رقه، نقش خواهد داشت.

کد خبر : ۴۲۳۲۲۷