خبرگزاری کار ایران

برگزاری تظاهرات گسترده ضددولتی در ونزوئلا

تظاهرات مخالفان دولت ونزوئلا که روز به روز در حال گسترش است، به خشونت کشیده شد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، مخالفان ونزوئلا که روز به روز بر میزان نارضایتی آنها افزورده می‌شود، فشار خود برای بیرون راندن «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهوری این کشور را افزایش داده و تظاهراتی با شرکت صدها هزار نفر برگزار کردند که در نهایت به خشونت کشیده شده و منجر به زخمی و بازداشت‌ شدن ده‌ها نفر شده است.

شب چهارشنبه در اتفاقی که به طور حتم منجر به گسترش ناآرامی‌های کنونی خواهد شد، یک افسر پلیس بر اثر اصابت گلوله در مرکز ایالت «میراندا» جان باخت.

دولت، فعالان مخالف را به درگیر شدن با نیروهای امنیتی در یک بزرگراه بیرون کاراکاس متهم کرده است. نیروهای پلیس میراندا، ایالتی که «انریکه کاپریلس» رهبر مخالفان، فرماندار آن است، کشته شدن این افسر پلیس را تایید کردند اما آن را به معترضان مرتبط ندانستند.

مخالفان دولت ونزوئلا که در چند روز گذشته به واسطه تعلیق تلاش‌هایشان برای برگزاری رفراندوم به منظور برکناری مادورو به خشم آمده بودند، تحرکات خود را تشدید کرده‌اند.

ائتلاف مخالفان پس از آن که در روز سه‌شنبه دادگاه سیاسی علیه مادورو در مجمع ملی این کشور برگزار کرد، راه‌پیمایی‌های گسترده‌ای را به نام « بازپس‌گیری ونزوئلا» در روز چهارشنبه برپا کرد.

جمعیت حاضر در این اعتراض‌ها فریاد می‌زدند که «این دولت در حال سقوط است». بسیاری از تظاهرکنندگان، پرچم‌های سفید به دست داشته و در نزدیک به ۵۰ مکان در سراسر کشور گردهم آمدند.

کاپریلس که دو بار نامزد ریاست‌جمهوری بوده است، در این رابطه گفت: «لازم است که این موضوع هر چه بیشتر روشن شود که در نتیجه دولت متوجه شود که ما این کار را برای اهداف واقعی انجام می‌دهیم.»

 

 

کد خبر : ۴۲۳۰۳۴