خبرگزاری کار ایران

توافق دولت و اپوزیسیون ونزوئلا برای برگزاری گفت‌وگو

asdasd
کد خبر : ۴۲۲۴۱۴

دولت ونزوئلا و اپوزیسیون این کشور به طور غیرمنتظره اعلام کردند که به مذاکره برای برون‌رفت از بحران حاضر خواهند پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، دولت سوسیالیست ونزوئلا و مخالفان به طور غیر منتظره اعلام کردند که گفت‌و‌گوهایی را در روز‌های آتی برای یافتن راه‌حلی مناسب در رابطه با بن‌بست سیاسی که از زمان تعلیق همه‌پرسی برای برکناری «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهوری ونزوئلا ایجاد شده است، برگزار می‌کنند.

دو طرف قرار است تا در جزایر کارائیبی مارگاریتا در روز یکشنبه با یکدیگر دیدار کرده و و در این دیدارها واتیکان، اتحادیه کشورهای آمریکای جنوبی و سران سه کشور به عنوان میانجی حضور پیدا کنند.   

مادورو پس از دیدار با پاپ فرانسیس در رم که وی را به برطرف کردن دردهای شهروندان ونزوئلا که از بحران اقتصادی رنج می‌برند، فراخواند گفت: «‌حداقل ما گفت‌و‌گوهایی را میان مخالفان و دولت قانونی برگزار کردیم.»

گفت‌و‌گوها و مذاکرات گذشته میان طرف‌ها پیشرفت اندکی داشته است. مخالفان اعلام کرده‌اند که مادورو یک دیکتاتور خودکامه بوده و باید پیش از آنکه بحران‌ها تعمیق یابد، کناره‌گیری کند. در مقابل این مقام ونزوئلایی قول داده تا تحت تاثیر فشار‌های عده‌ای نخبه تشنه قدرت قرار نگیرد.

«جسوس توریبلا»، رهبر ائتلاف مخالفان از این گفت‌و‌گوها ابراز نگرانی کرده است. وی پس از این جلسه با نماینده واتیکان در کاراکاس گفت:«مذاکره نباید تبدیل به استراتژی دولت در خرید وقت شود. این فضایی است که باید برای مصالح کشور مورد استفاده قرار بگیرد.»

به نظر می‌رسد که اخبار گفت‌و‌گو‌ها موجب تعجب بسیاری از مخالفان شده است و حتی ممکن است شکاف‌هایی را میان مخالفان و فعالانی که معتقدند مادورو به طور کامل به گفت‌و‌گو پایبند نیست، به وجود بیاورد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز