خبرگزاری کار ایران

درخواست مخالفان دولتی برای محاکمه شدن مادورو

مجمع ملی مخالفان دولت در کنگره ونزوئلا خواستار برگزاری دادگاه رئیس‌جمهوری این کشور شد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، مجمع ملی مخالفان دولت ونزوئلا در جلسه روز یکشنبه خواستار برگزاری دادگاه «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری این کشور به اتهام نقض اصول دموکراسی شده است. این درخواست تنها چند روز پس از آن اتفاق می‌افتد که مقام‌ها خواستار برگزاری همه‌پرسی علیه دولت چپ‌گرای این کشور شده‌اند.

به نظر نمی‌رسد که این لوایح اجرایی شود چرا که دولت و دادگاه عالی به طور سیستماتیک این قوانین را با استدلال غیرقانونی بودن رد کرده و سه حقوق‌دان را نیز به اتهام خرید آرا از کار برکنار کرده است. این موضوع منجر به افزایش تنش‌های سیاسی در این کشور عضو اپک شده است.

«جولیو بورگز» رهبر مخالفان در جریان یک جلسه اختصاصی کنگره گفت:« این یک دادگاه سیاسی و قانونی علیه نیکلاس مادورو خواهد بود تا از مسئولیت‌های قانونی وی در قبال دموکراسی شکست خورده، حقوق بشر و آینده این کشور آگاه شود.»

این جلسه هنگامی که حدود صد تظاهرکننده طرفدار دولت به آن هجوم آوردند، متوقف شد. تظاهرکنندگان فریاد می‌زدند، «اجلاس متوقف خواهد شد.»

شاهدان عینی گفته‌اند که در جریان این واقعه چند تن مجروح شده و تصاویری از دو مرد که به سرشان ضربه وارد شده را منتشر کردند.

«انریکه کاپریلس» رهبر مخالفان و نامزد ریاست‌جمهوری در این رابطه گفت:« حزب سوسیالیست در حال نشان دادن آنچه از آن باقی مانده است، می‌باشد. هیچ ایده یا بحث و نظری وجود ندارد، تنها خشونت است.»

ائتلاف مخالفان که به دنبال پایان دادن به ۱۷ سال سوسیالیسم در این کشور است اعلام کرده که وقایع اخیر حاکی از آن است که ونزوئلا از دموکراسی تهی است.  

کد خبر : ۴۲۲۱۱۸