خبرگزاری کار ایران

فدریکا موگرینی:

اتحادیه اروپا درصدد اعمال تحریم علیه روسیه بر سر پرونده سوریه نیست

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که این نهاد تصمیمی برای اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه به دلیل نقش این کشور در پرونده سوریه ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا تاکید کرد که این نهاد تحریمی علیه روسیه به دلیل نقش این کشور در بحران سوریه در نظر نخواهد گرفت.

وی در نشست با وزرای امور خارجه اتحادیه اروپایی در رابطه با بحران سوریه، در پاسخ به پرسشی در رابطه با گام‌های اتخاذ شده علیه مسکو، گفت: «‌این موضوع از سوی هیچ دولتی پیشنهاد نشده است.»

سخنان موگرینی به رغم هشدار‌های آمریکا و بریتانیا برای وضع تحریم‌های اقتصادی علیه سوریه و روسیه در رابطه با حمله به حلب بیان می‌شود.

اتحادیه اروپا تا کنون در رابطه با تحریم‌های وضع شده علیه روسیه به دلیل بحران‌ اوکراین، دچار شکاف‌هایی میان اعضا خود شده است و بسیاری از دولت‌های عضو تمایلی به ادامه چنین روندی ندارند.

«ژان اسلبرن» وزیر خارجه لوکزامبورگ نیز در این‌باره گفت: «‌فکر نمی‌کنم که ساعت‌ها بحث در رابطه با زمان و چگونگی تصمیم در رابطه با تحریم‌ها علیه روسیه، نتیجه‌ای در بر داشته باشد.»

وی افزود: «‌در ابتدا ما به هیچ اجماعی نخواهیم رسید و در ضمن فکر می‌کنم که هم‌اکنون زمان خوبی نبوده و به باور من نتیجه لازم را دربر نخواهد داشت.»

«بوریس جانسون»، وزیر خارجه بریتانیا نیز که روز یکشنبه با «جان کری» همتای آمریکایی خود دیدار کرد، وضعیت حلب را تاسف‌بار خواند.

اتحادیه اروپا تا کنون،‌ تحریم‌های گسترده‌ای علیه سوریه وضع کرده که این تحریم‌های شامل تحریم‌های نفتی و اسلحه می‌شود. در کنار این تحریم‌ها، محدودیت‌هایی نیز برای ۲۰۰ نفر از اشخاص حقیقی و ۷۰ موسسه مرتبط با این کشور وضع شده است.

 

 

کد خبر : ۴۲۰۰۰۲