خبرگزاری کار ایران

درگیری میان نیروهای افغانستان و طالبان در ولایت فاریاب

منابع خبری در شمال افغانستان از کشته شدن ده‌ها نفر در جریان درگیری نیروهای افغانستان با عناصر طالبان در ولایت فاریاب خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، منابع محلی ولایت فاریاب در شمال افغانستان اعلام کردند که به دلیل ادامه درگیری میان نیروهای امنیتی افغانستان و عناصر طالبان ۶ سرباز امنیتی و دست کم ۳۵ شورشی وابسته به گروه طالبان کشته شده‌اند.

«کریم یوریش» سخنگوی پلیس ولایت فاریاب گفته است که عملیات نیروهای امنیتی افغان از شب گذشته (شنبه، ۲۴مهر) به فرماندهی ژنرال «عبدالرشید دوستم» معاون اول رئیس جمهوری افغانستان آغاز شده و تاکنون ادامه دارد.

او درباره کشته‌شدگان نیروهای امنیتی افغانستان گفت که این افراد شامل دو محافظ ژنرال دوستم، یک سرباز پلیس ملی و سه نفر از نیروهای خیزش مردمی هستند.

به گفته وی، در این حمله بیش از ۷۰ عضو گروه طالبان زخمی و دو خودرو زرهی آنها که قبلاً از نیروهای امنیتی افغانستان به غنیمت گرفته بودند، منهدم شده‌اند.

عملیات از منطقه قیصار آغاز و تاکنون ۲۴ روستا پاک‌سازی و پیشروی نیروهای امنیتی افغانستان به سمت منطقه غورماج ادامه دارد.

روز گذشته ژنرال دوستم گفته بود که بعد از سفرش به ولایت فاریاب افغانستان تاکنون به مساحت حدود ۲۰ کیلومتر، نیروهای وابسته به گروه طالبان را عقب رانده و ۲۰ روستا را نیز از وجود عناصر گروه طالبان پاک‌سازی کرده که اکنون بررسی خانه به خانه نیروهای امنیتی افغانستان در این روستاها ادامه دارد.

به گفته وی، براساس گزارش‌های اولیه تاکنون حدود ۱۶ نفر از طالبان کشته شده‌اند.

دوستم همچنین گفت که بزودی کنترل شهر غورماج ولایت فاریاب را نیز از گروه طالبان پس خواهد گرفت.

کنترل شهر غورماج چند روز قبل به دست گروه طالبان افتاد و این درگیری ده‌ها کشته برجا گذاشت.

کد خبر : ۴۱۹۵۸۵