خبرگزاری کار ایران

آمریکا مستقیما وارد جنگ یمن شد

ارتش آمریکا در پی ادعاها به یک ناوشکن این کشور در نزدیکی یمن، سه رادار ساحلی را در منطقه تحت کنترل انصارالله هدف قرار داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، پس از ادعای مقام‌های آمریکایی درباره دومین حمله ناموفق موشکی به یک ناوشکن این کشور در دریای سرخ، ارتش ایالات متحده سه رادار ساحلی را در منطقه تحت کنترل انصارالله هدف قرار داده است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، امروز- پنجشنبه اعلام کرد، به سوی این رادارهای ساحلی، موشک‌ها کروز پرتاب کرده‌است. بنا بر برآوردهای اولیه، این حملات به نابودی رادارها انجامیده‌است.

این حمله با دستور «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا صورت گرفته و نخستین بار است که واشنگتن به طور مستقیم دست به اقدامی نظامی در منطقه تحت کنترل انصارالله در یمن می‌زند.

در همین راستا، یک مقام دولت آمریکا می‌گوید رادارهایی که به آن‌ها حمله شده در منطقه‌ای غیرمسکونی بوده و از آن‌ها برای انجام حملات و تلاش برای هدف قرار دادن کشتی‌ها در دریای سرخ، از جمله ناوشکن «میسون» استفاده می‌شد.

ساعاتی پیش از انتشار این گزارش مقام‌های آمریکایی گفته بودند دو موشک -که به گفته آنها از «منطقه تحت کنترل انصارالله» پرتاب شده- ناوشکن میسون را در شمال تنگه باب‌المندب هدف گرفته بود. این «حمله» خسارت مادی و جانی نداشته‌است. این دومین بار است که چنین گزارشی منتشر می‌شود.

یک روز پیش از واقعه دوم، وزارت دفاع آمریکا در مورد تکرار آن هشدار داده بود.

 

«پیتر کوک» سخنگوی پنتاگون، اکنون می‌گوید «دفاع محدود انجام شده (حمله به رادارهای ساحلی) برای حفاظت از پرسنل، شناورها و آزادی ما در دریانوردی در این آبراه مهم انجام شده‌است».

به گفته کوک، «ایالات متحده در برابر هر تهدید احتمالی در آینده، علیه کشتی‌ها و حمل‌ونقل تجاری، واکنشی درخور نشان خواهد داد.»

کد خبر : ۴۱۸۷۵۹