خبرگزاری کار ایران

خودکشی پناهجوی سوریِ مظنون به تلاش برای بمب‌گذاری در آلمان

پلیس آلمان اعلام کرد، پناهجوی سوریِ مظنون به تلاش برای بمب‌گذاری در فرودگاه برلین، پس از دستگیری در یک بازداشتگاه پلیس خودکشی کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، وزارت دادگستری ایالت «ساکسونی» در آلمان، روز چهارشنبه اعلام کرد، «جابر البکر» پناهجوی سوری مظنون به تلاش برای بمب‌گذاری در فرودگاه برلین پس از دستگیری در یک بازداشتگاه پلیس در «لایپزیگ» خودکشی کرده است.

مقام‌های پلیس می‌گویند، جابر البکر (۲۲ ساله)، که سال گذشته به آلمان آمده و تقاضای پناهدگی کرد، درصدد بود تادست به حمله‌ای مشابه پاریس و بلژیک، که به ترتیب ۱۳۰ و ۳۲ کشته برجای گذاشتند، انجام دهد.

وزارت دادگستری ایالت ساکسونی می‌گوید، جابر البکر، شامگاه چهارشنبه دست به خودکشی زد و در بیمارستانی در بازداشتگاه لایپزیگ درگذشت.

وب‌سایت «اشپیگل» نیز نوشت، این پناهجوی سوری در بازداشت پلیس به دلیل حساسیت پرونده‌اش و همچنین اعتصاب غذایش به صورت ۲۴ ساعت زیر نظر بود و مشخص نیست که چگونه توانسته است دست به خودکشی بزند.

در همین زمینه، آژانس خبری «دی‌پی‌ای» گزارش داده است که جابر البکر در سلولش خود را حلق‌آویز کرده است.

این پناهجوی سوری، روز دوشنبه بازداشت شد. گزارش‌ها حاکی است که جابر البکر پس از فرار دست پلیس به لایپزیگ رفته و از دیگر پناهجویان سوری ساکن این شهر کمک خواسته بود.

پلیس با انتشار عکس این مظنون سوری از مردم می خواهد برای یافتن او اطلاعات خود را در اختیار پلیس بگذارند. دو پناهجو سوری که به جابر البکر مکانی برای اقامت داده بودند، متوجه می‌شوند که او تحت تعقیب پلیس است در نتیجه او را با طناب بسته و به پلیس تحویل می دهند.

کد خبر : ۴۱۸۷۵۷