خبرگزاری کار ایران

باراک اوباما:

به ترامپ رای ندهید

رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان سفر به کارولینای شمالی، در جمع تعدادی از هواداران کاندیدای دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور سخنرانی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، «باراک اوباما» در سخنرانی خود در کارولینای شمالی، «دونالد ترامپ» کاندیدای جمهوری‌خواه را مظهر تاریکی دانست و از مردم خواست به وی رای ندهند.

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: «شما می‌توانید چشم‌انداز سیاه و بدبینی برای این کشور را عقب برانید؛ چشم‌اندازی که در آن علیه یکدیگر ایستاده‌ایم و به نقش این کشور مانند رهبران جهان پشت کنید. هم‌زمان، شما می‌توانید نفرت و ترس و خشم را رد کنید و آمریکایی را انتخاب کنید که همه می‌شناسند. می‌توانید آمریکایی پر از شجاعت و خوش‌بینی و سخاوت را انتخاب کنید.»

در این سخنرانی تعدادی از مخالفان «هیلاری کلینتون» کاندیدای دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری در حالی که روی تی‌شرت‌های خود جملاتی در مورد اتهام‌های دونالد ترامپ به «بیل کلینتون» رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا مبنی بر تجاوز نوشته بودند، سعی می‌کردند این تجمع را به هم بریزند اما توسط ماموران انتظامی به خارج از محل گردهمایی هدایت شدند.

باراک اوباما در واکنش به این افراد، حاضران در این تجمع انتخاباتی را به رای دادن به جای هو کردن دعوت کرد.

دونالد ترامپ پس از انتشار نوار ویدئویی وی که در آن سخنان رکیکی دربارۀ زنان مطرح کرده بود، از سوی بسیاری از اعضای حزب جمهوری‌خواه طرد شده و رتبۀ وی نیز در نظرسنجی‌ها سقوط کرده است.

وی در واکنش به انتشار این ویدئو که مربوط به سال ۲۰۰۵ میلادی است، بیل کلینتون را متجاوز نامیده است.

 

کد خبر : ۴۱۸۶۶۹