خبرگزاری کار ایران

کره‌شمالی در آستانه یک آزمایش هسته‌ای دیگر است

موسسه آمریکایی-کره‌ای دانشگاه «جان هاپکینز» با با برداشت تصاویر ماهواره‌ای، می‌گوید که کره شمالی در آستانه یک آزمایش هسته‌ای دیگر است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، تحلیل عکس‌های ارسالی توسط موسسه آمریکایی- کره‌ای دانشگاه جان هاپکینز نشان می‌دهد که کره شمالی سرگرم تدارکات برای یک آزمایش هسته‌ای دیگر است.

این عکس‌ها، که از یک سایت هسته‌ای کره شمالی برداشته شده و نتایج تحلیل آن، امروز- یکشنبه- در کره جنوبی منتشر شده است، نشان می‌دهد که کره‌شمالی در آستانه انجام یک آزمایش هسته‌ای یا پرتاب یک موشک دوربرد قرار دارد.

کره‌شمالی، فردا- دوشنبه- هفتاد و یکمین سالگرد تاسیس حزب حاکم «کارگران» را گرامی می‌دارد. این مناسبت، گمانه‌زنی‌ها در مورد قریب‌الوقوع بودن آزمایش هسته‌ای دیگر در این کشور را تقویت می‌کند. کره شمالی، معمولا آزمایش‌های هسته‌ای رادر مناسبت‌های خاص صورت می‌دهد. آخرین آزمایش هسته‌ای این کشور در تاریخ نهم سپتامبر و به مناسبت سالگرد پایه‌گذاری کره شمالی انجام شد.

تصاویر ماهواره‌ای جدیدی که روز اول اکتبر از پایگاه «سوهائه» در جنوب کره شمالی گرفته شده است توقف مشکوک خودروهایی را در نزدیکی محل استقرار تاسیسات هسته‌ای نشان می‌دهد.

 

کد خبر : ۴۱۸۰۱۲