خبرگزاری کار ایران

العبادی: حضور نظامی ترکیه در عراق «بسیار خطرناک» است

asdasd
کد خبر : ۴۱۷۵۱۰

نخست‌وزیر عراق حضور نظامیان ترکیه در خاک این کشور را موضوعی بسیار خطرناک ارزیابی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از السومریه‌نیوز، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق، رو پنجشنبه در کنفرانسی در بغداد گفت: حضور نیروهای ترکیه در عراق غیرقابل توجیه است.

العبادی با تأکید بر این‌که عراق خواستار حضور هیچ نیروی نظامی بیگانه‌ای در خاک این کشور نشده است، افزود: استقرار نیروهای ترکیه در خاک عراق بسیار خطرناک است، و دولت خواستار حضور این نیروها نشده است.

نخست‌وزیر عراق گفت: حاکمیت عراق خط قرمز است و ترکیه باید به حاکمیت ما احترام بگذارد؛ ما نمی‌خواهیم با ترکیه درگیر شویم و ترکیه گمان نکند که حضور نیروهایش در عراق برای آنان تفریحی خواهد بود.

وزارت عراق همچنین روز گذشته خواستار تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد، در ارتباط با حضور نیروهای نظامی ترکیه در مناطق شمالی آن کشور شده‌است.

در بیانیه وزارت خارجه عراق گفته شده است: این نهاد «درخواستی را برای نشست اضطراریِ شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرده، تا در مورد نقض تمامیت ارضی عراق و دخالت در امور داخلی آن، گفت‌وگو شود».

انتشار این درخواست یک روز پس از صورت می‌گیرد که دو کشور، سفیران دیگری را نیز به وزارت خارجه احضار کردند؛ و کم‌تر از یک هفته پس از است که پارلمان ترکیه، عملیات نظامی در سوریه و عراق را تمدید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز