خبرگزاری کار ایران

روسیه قطعنامه پیشنهادی فرانسه درباره سوریه را رد کرد

روسیه پیش‌نویس قطعنامه ارائه شده از سوی فرانسه در سازمان ملل، که در آن بر توقف پروازهای نظامی بر فراز حلب تصریح شده بود را رد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، شورای امنیت سازمان ملل، روز دوشنبه متن پیش‌نویس ارائه شده از سوی فرانسه را بررسی کرد که خواستار توقف پروازهای نظامی بر فراز حلب، فراهم کردن امکان کمک‌رسانی و تعیین ساز و کاری برای نظارت بر آتش‌بس در این کشور جنگ‌زده شده بود.

در همین راستا، «ویتالی چورکین» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل طی یک کنفرانس خبری گفت: «برخی از اعضای شورا اشتیاقی درخصوص راه‌حل پیشنهاد شده در اواخر یکشنبه از خود نشان نمی‌دهند. حتی با اطمینان می‌گویم که برخی از آنها دوست دارند قطعنامه‌ای درباره ترک مخاصمه صادر شود که شانس کارساز بودن آن صفر باشد.»

این دیپلمات روسیه تصریح کرد، اگر تنها تاثیر این قطعنامه آن باشد که دبیرکل شروع ساز و کار اجرای آن را مشخص کند، نه‌تنها آن کارساز نخواهد شد بلکه چنین قطعنامه‌ای غیرعاقلانه است.

در پیش‌نویس قطعنامه فرانسه از روسیه و آمریکا خواسته شده است «در وهله نخست به درگیری‌ها در حلب و سپس در مناطق دیگر پایان دهند و همچنین تمامی پروازهای نظامی را بر فراز این شهر متوقف کنند.

این قطعنامه پیشنهادی همچنین از «بان کی‌مون» دبیرکل سازمان ملل نیز خواسته است ظرف 5 روز ساز و کاری برای نظارت بر آتش‌بس در سوریه ترسیم کند.

کد خبر : ۴۱۶۴۴۹