خبرگزاری کار ایران

سندرز از سیستم مالیاتی در آمریکا انتقاد کرد

نامزد پیشین حزب دموکرات گفت که مالیات نامزد حزب جمهوری‌خواه نشان‌دهنده میزان بی‌عدالتی سیستم مالیاتی این کشور است.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، «برنی سندرز» نامزد پیشین انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از حزب دموکرات با اشاره به مقاله روزنامه «نیویورک‌تایمز در مورد «دونالد ترامپ»‌ نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری که در آن اعلام شده است که ترامپ می‌توانسته تا برای ۱۸ سال مالیات خود را پرداخت نکند گفت: «این همان چیزی است که آمریکایی‌ها بابت آن نگران هستند. آن‌ها عصبانی و نگران هستند چرا که این موضوع نشانگر سیستم فاسد سیاسی این کشور است.»

ترامپ از انتشار جزئیات مالیات خود امنتاع کرده است. اما اسناد منتشر شده از سوی روزنامه نیویورک‌تایمز نشان‌دهنده آن است که وی می‌توانست برای یک دوره ۱۸ ساله از پرداخت مالیات امتناع کند.

سندرز که انتخابات نامزدی حزب دموکرات را به «هیلاری کلینتون»‌ باخته بود،‌ روز یکشنبه ترامپ را به «دورویی» متهم کرد.

وی گفت: «شما مردمی را دارید که ساعات بیشتری کار می‌کنند و حقوق کمتری دریافت می‌کنند. این افراد همه مالیات خود را پرداخت می‌کنند. آن‌ها از مدرسه‌ها، از زیرساخت‌ها،‌از ارتش حمایت می‌کنند. اما میلیاردر‌ها! نه آن‌ها مجبور نیستند که این کار را انجام دهند. چرا که آن‌ها دوستانی در پایتخت دارند. آن‌ها هیچ مالیاتی پرداخت نمی‌کنند.»

وی همچنین افزود:«خلاصه آن‌که ترامپ می‌گوید من یک تاجر موفقم و من میلیارد‌ها دلار ارزش دارم و من می‌توانم هیچ مالیاتی پرداخت نکنم. اما شما که ساعتی ۱۵ دلار در‌آمد دارید؟ شما مالیات پرداخت می‌کنید. این‌ها دلایل عصبانیت مردم است و این‌ها دلیل آن است که مردم این کشور به تغییر نیازمندند.»

کد خبر : ۴۱۶۲۰۵