خبرگزاری کار ایران

کری: تنها راه متوقف کردن درگیری‌های سوریه مذاکره است

در حالی‌که نیروهای ارتش سوریه با حمایت روسیه در حال رویارویی با تروریست‌ها هستند،‌ وزیر خارجه آمریکا از دیپلماسی دفاع می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا‏ روز دوشنبه از تلاش‌های خود برای مذاکره با مسکو در جنگ سوریه دفاع کرد. این سخنان در حالی ایراد می‌شود که آتش‌بس مورد توافق آمریکا و روسیه شکست خورده و نیروهای مورد حمایت سوریه مناطق تحت کنترل شورشیان در حلب را بمباران می‌کنند.

منابع پزشکی و دارویی در شرق حلب در حال اتمام است و قربانیان در بیمارستان‌هایی که تجهیزات کافی ندارند گرفتار شده‌اند.

کری اعلام کرد که شکست آتش‌بس دلیل این درگیری‌ها نبوده و تنها راه متوقف کردن نبرد‌ها،‌ گفت‌و‌گو و مذاکره است. وی با انتقاد از منتقدانی چون «جان مک‌کین» سناتور جمهوری‌خواه که هفته گذشته وی را «متوهم و ضعیف» در رابطه با اعتماد به روسیه دانسته بود، گفت: «دلیل چنین اتفاقی این است که اسد و روسیه می‌خواهند تا یک پیروزی نظامی را دنبال کنند. امروز هیچ آتش‌بسی برقرار نبوده و ما هم اینک با آن‌ها گفت‌و‌گویی نداریم. چه اتفاقی افتاده؟ این مکان کاملاً نابود شده است. این مسائل به هیچ‌وجه توهم نیست بلکه کاملاً منطبق با واقعیت است.»

از روز پنجشنبه حمله‌های دولت سوریه برای بازپس‌گیری حلب با حمایت هوایی روسیه با بمباران شدیدی همراه شده است.

در یک منازعه سخت در سازمان ملل در هفته گذشته،‌ آمریکا، روسیه را به حمایت از «بربریسم» اسد متهم کرده و اعلام کرد که روسیه شهروندان را کشته و کارمندان پزشکی و امدادی را به قتل رسانده است.

مسکو و دمشق اعلام کرده‌اند که تنها تروریست‌ها را بمباران می‌کنند. 

کد خبر : ۴۱۴۴۱۵