خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه ترکیه:

طرح آمریکا برای تسلیح کُردها «غیرقابل قبول» است

وزیر خارجه ترکیه طرح آمریکا برای تسلیح کُردهای سوریه، که با گروه تروریستی داعش می‎جنگند را «غیر قابل قبول» خواند.

به گزارش ایلنا، «مولود چاوش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه، روز یکشنبه به تلویزیون «فرانس 24» گفت: «آمریکا متاسفانه با یک سازمان تروریستی، که ترکیه را هدف حمله قرار می‎دهد، همکاری می‌کند و این، غیر‌قابل قبول است».

آنکارا، حزب «اتحاد دموکراتیک سوریه» و شاخه نظامی آن «یگان‌های مدافع خلق کُرد» را به عنوان شاخه سوری حزب کارگران کردستان (‌پ‌ک‌ک) می‌داند. دولت ترکیه، پ‌ک‌ک را یک سازمان تروریستی اعلام کرده است.

وزیر خارجه ترکیه متذکر شد: «مسلح کردن آنها (کُردها) بسیار خطرناک است. سلاح‌هایی که به آنها تحویل داده می‌شود بعدا به داعش و دیگر گروه‌های تررویستی فروخته می‌شود.»

در حالی‎که، ژنرال «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا، پنجشنبه گذشته اعلام کرد واشنگتن قصد دارد برای کُردهای سوریه را، که در عملیات بازپس‌گیری «الرقه» پایگاه داعش در سوریه، مشارکت می‌کنند، سلاح تامین کند.

آمریکا پیش از این تأکید داشت که «نیروهای دموکراتیک سوریه»، که ائتلاف عربی- کُردی است و به تازگی شهر راهبردی «منبج» را از اشغال داعش آزاد کردند، تسلیح می‌کند.

ولی ژنرال دانفورد اعلام کرد، آمریکا اکنون در حال بررسی تسلیح جناح کُرد (یگان‌های مدافع خلق کُرد) است تا بدین ترتیب «شانس پیروزی در الرقه» افزایش یابد.

پیش از این، «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد، ما درباره تسلیح کُردها «تصمیمی نگرفته‌ایم».
کد خبر : ۴۱۳۹۶۲