خبرگزاری کار ایران

آمریکا خواستار ایجاد منطقه پرواز ممنوع برفراز شمال سوریه شد

وزیر خارجه آمریکا با تأکید بر لزوم امدادرسانی به شهروندان سوریه، خواستار توقف کلیه پروازها بر فراز مسیرهای کلیدی امدادرسانی به شهروندان در شمال سوریه شد.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا، روز چهارشنبه در سخنرانی خود در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در نیویورک، با تأکید بر لزوم امدادرسانی به شهروندان سوریه، خواستار توقف کلیه پروازها بر فراز مسیرهای کلیدی امدادرسانی به شهروندان در شمال سوریه شد.

جان کری در این‌باره گفت چنین اقدامی می‌تواند به تلاش‌ها برای پایان‌دادن به جنگ داخلی در سوریه اعتبار بخشد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین نقض آتش‌بس سوریه را ضربه‌ای بزرگ به تلاش‌ها برای برقراری آرامش در این کشور دانست و بر لزوم برقراری یک آتش‌بس «واقعی» در سوریه تأکید کرد.

گروه حامیان سوریه متشکل از ۲۳ کشور از جمله آمریکا، روسیه، ترکیه، عربستان سعودی و ایران همزمان با برگزاری هفتاد و یکمین مجمع عمومی سازمان ملل، از روز سه‌شنبه مذاکراتی را در نیویورک آغاز کردند.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه پس از نشست روز چهارشنبه در این‌باره گفت که کار روی فهرست گروه‌های تروریستی در سوریه باید از سر گرفته شود.

بر اساس این گزارش، مسکو دستیابی به یک راه‌حل پایدار برای بحران سوریه را مستلزم از سرگیری مذاکرات میان طرفین درگیر در سوریه بدون هیچ پیش‌شرطی دانسته است.

کد خبر : ۴۱۲۸۶۳