خبرگزاری کار ایران

سازمان ملل ارسال کمک‌ها در سوریه را متوقف کرد

سازمان ملل متحد در پی حمله به کاروان کمک‌های بشردوستانه در حلب، ارسال کاروان کمک‌های بشردوستانه به سوریه را به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، به دنبال حمله به کاروان کمک‌های انسان دوستانه سازمان ملل در نزدیکی شهر حلب، آژانس کمک‌های انسان دوستانه سازمان ملل از توقف حرکت تمام کاوران‌های این نهاد در سوریه خبر داد.

اواخر وقت دوشنبه پس از پایان آتش‌بس در سوریه، به یک کاروان از خودروهای حامل کمک‌های انسان دوستانه در «اروم کبرا» در نزدیکی شهر حلب حمله هوایی شد که در جریان آن دست‌کم ۱۲ نفر از جمله یکی از کارمندان سوری صلیب سرخ کشته شدند. هنوز عامل این حمله مشخص نیست.

این کاروان کمک‌رسانی که کامیون‌های امدادی سازمان ملل و هلال احمر را در برمی‌گیرد، قرار بود محموله‌های امدادی را به ۷۸ هزار نفر ساکنان شهر برسانند.

سخنگوی آژانس کمک‌های انسان دوستانه سازمان ملل گفته است که توقف ارسال کمک‌ها تا زمان مشخص شدن وضعیت امنیتی کارمندان این نهاد ادامه خواهد داشت.

«استفان اوبرین» معاون دبیرکل سازمان ملل و هماهنگ‌کننده کمک‌رسانی‌های این سازمان نیز گفت: «اگر این حمله کاروان امدادی را به عمد هدف قرار داده باشد، ما با جنایتی جنگی سر و کار داریم.»

کد خبر : ۴۱۲۴۵۰