خبرگزاری کار ایران

آمریکا: هرگونه همکاری با روسیه مجددا ارزیابی می‌شود

وزارت خارجه آمریکا ضمن ابراز «انزجار» در مورد حمله به کاروان کمک‌رسانی در سوریه، می‌گوید دورنمای هرگونه همکاری با روسیه، مورد ارزیابی مجدد قرار می‌گیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، گزارش‌ها حاکی است پس از آن که ارتش سوریه اعلام کرد که به آتش بس در این کشور پایبند نخواهد بود، کاروان کمک‌های انساندوستانه سازمان ملل، روز دوشنبه در نزدیکی حلب مورد حمله هوایی قرار گرفته است.

یک سخنگوی سازمان ملل گفته است، دست‌کم ۱۸ کامیون از ۳۱ خودرو حامل کمک‌های انساندوستانه در نزدیکی حلب مورد حمله قرار گرفته است.

گروه موسوم به «دیده بان حقوق بشر سوریه» (وابستته به معارضان) مدعی شده است حمله به کاروان‌های کمک‌های انسانی توسط حکومت سوریه یا روسیه انجام شده است.

آمریکا نیز انگشت اتهام در این حملات را به سوی ارتش سوریه و ارتش روسیه نشانه گرفته است.

در همین راستا، جان کربی، «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد «مقصد این کاروان [امدادی] هم برای حکومت سوریه و هم برای روسیه، مشخص شده بود؛ با این همه شماری از امدادگران، در حالی‌که در تلاش برای کمک‌رسانی به مردم سوریه بودند، کشته شدند».

کربی می‌گوید واشینگتن این موضوع را با مسکو مطرح خواهد کرد: «با در نظر گرفتن نقض آشکار آتش‌بس، ما دورنمای همکاری‌ها با روسیه را تحت ارزیابی مجدد قرار می‌دهیم».

کد خبر : ۴۱۲۳۶۸